Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

st srp 14 @13:00 -
OS Praha 1: PRAGON  s.r.o. žaluje Ministerstvo zemědělství ČR
pá srp 30 @14:00 - 06:00PM
Berounský Drak 2024
so srp 31 @14:00 - 06:00PM
Berounský Drak 2024

Nejnovější komentáře

  • 03.08.2024 10:31
    K čemu máme takovéto OČTŘ? Kdy bude CR právnim státem, aby ...

    Read more...

     
  • 02.08.2024 15:33
    Zbytečný vztek ministra Blažka: Jak psát o rizikových známostech ...

    Read more...

     
  • 02.08.2024 15:25
    Komentátor ČT na olympiádě nepřechyloval příjmení. Experiment ...

    Read more...

     
  • 28.07.2024 14:46
    Fanatizmus voči kresťanom a rúhanie sa Ježišovi Kristovi ...

    Read more...

     
  • 26.07.2024 11:13
    Facebook promptly removed the post - www.facebook.com/.../ ...

    Read more...

     
  • 26.07.2024 11:05
    Facebook mi odebral příspěvek - www.facebook.com/.../ ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Zpravodajství

Mons. Petr Piťha: „…Počátek modlitby je touha poučit se. Mám na mysli poučení z dějin. Čím je kdo mladší, tím víc ho to nezajímá. Jsme nepoučitelní a podle toho dopadneme. Svoboda není sumou dílčích svobod a svobodiček, protože svoboda je celistvá, jediná a nedělitelná. Má povahu moře, které není součtem kapek, stejně jako déšť. Svoboda buďto je a pak z ní všechny ostatní přirozeně vyplývají, nebo není a je nesvoboda. …“

Globalizovaný moderní člověk díky techno-evoluční mašinerii dokáže vyrobit tahač, jímž může z vesnice odtáhnout nepotřebný kostel. Primát Homo sapiens je už natolik inteligentní a racionální Homo economicus, že Boha, náboženství ani kostel nepotřebuje. Opiem se stala víra v to, že za svou ubohost nemusíme zaplatit. Lidská existence se blíží ke kritickému bodu, odkud dál nic nevede. A tak už nebude obřího tahače, který by mohl kostel přivézt zpět, protože už nebude nic, pouze nekonečné boží ticho.

Polský filozof Czesław Miłosz uvádí, že opiem není náboženství, ale cynická víra v to, že po pozemním životě stejně není nic (přesněji je nic), tudíž klidně můžeme učinit jakoukoliv podlost, abychom cynicky a bez zábran mohli užívat vše, co se jen dá. Skutečným opiem je víra v to, že za vlastní ubohost nemusíme zaplatit, čili jak píše Miłosz, klamná představa, že z tohoto světa „lze odejít bez placení“. Jenže člověk by byl pouze jako zvíře dost ubohým tvorem, neboť Stvořitel obdařil téměř každé zvíře lepšími dovednostmi než nás. Vždyť primát zvaný Homo sapiens je už natolik inteligentní a také racionální Homo economicus, že Boha, náboženství ani kostel nepotřebuje.

* * *

Praha Katedrála sv. Víta 16.10.2018: 40. výročí zvolení Jana Pavla II. papežem

LN KO Axiom 041018

Tomáš Baťa: „Nevím, co je krize. Vím jen, že je špatná morálka ve společnosti.“

Politika stran je cosi, co tu dřív nebylo. Co se na světlo boží dostalo naplno až s parlamenty a ústavami. A s volbami, s těmi hlavně. Vlastně se o věci lidské dříve staraly církve. Bez voleb by prakticky nebylo politických stran a já bych řekl, že volby ano, politické strany NE! Ty k volbám nepatří. Politika je boj, boj bez ohledu na pravdu, bez ohledu na mravy - boj o moc. O vládnutí. Faleš, úskoky, pomluvy, žaloby, osočování, falešné obviňování, zneužívání justice – i to patří, podle potřeby, mezi zbraně politických stran. A právo bohatých sponzorovat politické strany. Komu pak slouží ty strany? Tedy politika je bouření, nenávist k dalším stranám, nenávist ke všemu, co by strany omezovalo na cestě za mocí. Vší silou k moci. To je základní heslo politických stran. Boj o vládnutí, nebo aspoň co největší vliv na vládnutí, to je jejich hlavní starost.

Ferdinand DobrotivyOslava

Oslavujeme sto let českého státu? Český stát, který má tisíciletou historii, ze které vyčnívá z mnoha knížat a králů nejen král císař, kterého jsme si určili za největšího Čecha a dali na bankovku. Ale také poslední český král a panovník Ferdinand V. Dobrotivý, který odložil pro svojí nenávist k násilí, hádkám a válkám mezi šlechtou a měšťany rakouskou korunu a ponechal si korunu českou. Knížete Metternicha, odvolal, a v bouřlivém roce 1848 z vídeňského Schönbrunnu jako český král se odstěhoval do Prahy. Měl množství titulů dalších podle vévodství a knížectví v Itálii, v Německu, které v té době ještě netvořily samostatné státy. Při své abdikaci mimo jiné Jeho Veličenstvo královský majestát prohlásilo: Po zralé úvaze a nutnosti tohoto kroku jsme dospěli k rozhodnutí slavnostně se zříci  rakouské císařské koruny. Kéž Vám Všemohoucí opět vrátí vnitřní klid, dovede pomýlené k povinnostem a oklamané k pravému poznání.“

Mozek preprogramovanGottfriedova analýza vychází z americ­ké politiky formované protestantskou tra­dicí a například koncept hříchu v politice není pro evropskou politickou scénu ty­pický. Západní společnosti na obou stra­nách Atlantiku aleMultikulturalismus avers společně prosazují multikulturalismus jako techniku moci a nástroj k subtilnímu ovládání lidí. Gott­friedova kniha pak je o to zajímavější, že vyšla již v roce 2002, dávno před migrač­ní krizí nebo před kampaní MeToo.

Vývoj od zaopatřovacího k terapeutic­kému státu se odehrával celé 20. století a souvisí s materiálním a technologickým pokrokem, jenž neustále rozšiřuje oblasti, do nichž stát zasahuje. Terapeu­tické vládnutí se projevuje třemi způso­by. Za prvé, moc a státní opatření kvůli změně chování nejsou otevřeně represiv­ní, ale subtilně pedagogicky vychovávají ve prospěch společnosti. Za druhé, rozdě­luje společnost na oběti a pachatele.

Obranu migrace pomocí multikultura­lismu nebo jako řešení stárnoucí populace je třeba vidět i v kontextu zhoršujících se vojenských schopností některých evrop­ských zemí. Jedním ze znaků suverénního státu totiž také je vést válku, což je však dnes v Evropě na národní úrovni omeze­né. Zaopatřovací stát je nucen poskytovat výhody sociálního zabezpečení i migrantům, aniž by po nich požadoval nebo si vy­nutil dodržování daných hodnot.

Dle hesla – nikdo nedokáže udělat všechno, ale každý může udělat něco, jsem s přáteli naší osady zavzpomínal na bráchu, bratránka a další kluky co zůstali venku .....