Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 12.05.2024 09:50
    Neskutečný případ. Bohužel není ojedinělý, což znamená, že ...

    Read more...

     
  • 12.05.2024 07:45
    Tak to je opravdu děsivé. A je toho čím dál více, tohle už ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:36
    Zásadně se držím názoru člověka velice kompetentního, velitele ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:26
    Tane mi na mysli Havlíčkovo „Kéž by nám Pán Bůh všeliké to ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:22
    Slavilo se taky v Plzni, k té ty americké automobily jaksi ...

    Read more...

     
  • 09.05.2024 10:19
    VOP Stanislav Křeček: Sovětští vojáci k nám nepřivezli ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Zpravodajství

Stefanik Milan Rostislav

„Byli jsme zvyklí žít v poválečném světě, ale teď žijeme ve světě předválečném. Je to změna a odehrála se v hlavách lidí.“

(Der Spiegel 17.3.2022)

***

Štefánik naprosto přesně předpověděl co světu bude hrozit, pokud se bolševici dostanou k moci. Jeho slova se doslova naplnila – až do dnešních dnů. Dějiny jsou dány, ale ne nadarmo se tvrdí, že nejtěžší ze všeho je předvídat minulost.  

Vědom si závažnosti situace vyrazil do Ruska, kde jako velitel legionářů měl v úmyslu zlikvidovat bolševiky za podpory a pomoci bývalých carských důstojníků, např. gen. Kolčaka a vojáků. Bolševici ještě neměli dostatek zbraní ani důstojníků a byli snadno k poražení. TGM gen. Štefánika odvolal s tím, že bolševikům důvěřuje a nemíní se vměšovat do jejich záležitostí. Později pochopil a uznal svoji chybu. Mezitím bolševici posílili a začali se chovat brutálně a nemilosrdně jako dnes Islámský stát, nejen vůči svým nepřátelům, ale i civilnímu obyvatelstvu, kdy umírali tisíce nevinných. Legionáři vydali gen. Kolčaka bolševikům – jeho poslední slova před popravou: „Českije sabakí!“.

Je známo, že TGM i Edvard Beneš neměli gen. Štefánika v oblibě pro jeho přímou povahu a pevný charakter, který byl opakem jejich politiky mnohdy až zákeřných pletich. Rozhodně nepatřili k těm, kteří by jeho tragickou smrt neuvítali. Gen. Štefánik věděl příliš o pozadí jejich politických aktivit, které odporovaly jeho zásadám a přesvědčení.

***

100 let od tragické smrti gen. M.R.Štefánika, aneb co média stále zamlčují!

Sex bez souhlasuText Josefa Škvoreckého k tématu dnes nad jiné aktuálnímu. Když si to přečtete, řeknete si: oni by ho dnes vyhnali taky, ale kam? Na Madagaskar? Poznámka redakce...

V nové ideologii lesboidního feminismu může být soulož zločin docela dobře i v manželství.

Tenhle popis sexuálních hrátek je znám už z nejstarší literatury i ze zcela současné praxe, jenže před příchodem nové sexuální ideologie se tomu říkalo „ svedení“ (seduction) a z hlediska té ideologie to má tu nevýhodu, že iniciativu v onom zajímavém sportu mají ženy stejně často, ne-li častěji než muži: dle feministického dogmatismu tomu tak ale nikdy není a iniciátorem je vždycky muž.

Klíčový je zde sémantický spor o to, zda partnerčino „ Ne!“ není ve skutečnosti „ Ne…“ , jestli mi rozumíte, což vy asi ano; tedy zda ono proslulé „ Ne…“ neznamená vlastně „ Ano!“ .

Souložit za takto složitých okolností znamená, jak píše Norman Podhoretz, „ vyžádat si od partnerky, bez ohledu na předchozí kopulace, pokaždé znova, písemný souhlas opatřený notářsky ověřeným podpisem.“ To není tak za vlasy přitažené, jak se naivním českým čtenářům/řkám může zdát: představuje to totiž jediný hmatatelný důkaz, že nešlo o znásilnění

Žít dnes v Severní Americe pohlavně je velice nebezpečné, a to ne pouze kvůli epidemii AIDS.Není proto divu, že u nás v Americe stále víc mladých mužů spíš než na rande chodí na pivo a že neobyčejně rozkvétá z klasické americké literatury známé male bonding (asi „mužské svazky“: Pym a Dirk Peters u Poea, Ishmael a Queeqeg u Melvilla, Huck a Negr Jim u Twaina atd.). Není divu, že mezi námi děvčaty je čím dál častěji slyšet povzdechnutí: „Čím to, že všichni muži, s nimiž přijdu do styku, jsou buď nemrcouchové (wimps) nebo ženáči nebo hošani?“

… Tady jsem bohužel zklamáván, i když vina je jednoznačně na naší straně: rozdíly mezi Prahou a třeba Karlovarským krajem se i po dvaceti letech pořád zvětšují. Z větší části se peníze z těch fondů rozkradou, pardon přerozdělí, ve prospěch těch bohatších. Nebo se za ně kdesi na hranici vystaví plavecký megabazén, jehož rezavé věže trčí do vzduchu možná tak jako vyhlídkové věže pro místní dravce…

Jsme přece ekonomickými tygry východní Evropy, jak hlásal ministr hospodářství Karel Dyba za ODS. Zajímavé: ódéesáci byli zprvu nejvíce pro Evropu, i když Václav Klaus opakoval: Jaké vstupování? Vždyť my jsme v Evropě vždycky byli! To je ponižování, braňme svou hrdost! Ale přístupové dokumenty v Římě podepsal. Když je nějaká velká sláva, tak to on u toho být musí. Po letech dodával: já ale podepisoval vstup jen do společenství trhu, a ne do společné politiky! A už vůbec ne té zahraniční. A to je – uznejme – pravda. Uvidíme, co s tou politickou unií bude. Teď řeší imigraci „povinnou solidaritou“ (aneb vyber si, jak budeš pomáhat, ale vybrat si musíš, takže jsi suverénní v rámci možnosti) a moc jí to nejde. Nejen kvůli Maďarům. Ale unie nakonec skoro všechny problémy když ne vyřešila, tak vyseděla.

Až tehdy pořádně vyvstala kruciální otázka, zda studený protestanský Sever může vůbec být v jednom spolku s katolickým středomořským jihem

Slavnosti Svobody Plzen 2024Diky Ameriko 2.5.2024Jsem majitelem jeepu (džípu). A mám na něm bílé hvězdy, nikoliv rudé, jak žádá Zbyněk Petráček kvůli tomu, že prý většinu území ČSR osvobodila Rudá armáda. Jakékoli hvězdy na vozidlech Jeep MB byly před rokem 1989 absolutní tabu. Po sametové revoluci si mohli majitelé jeepů hvězdy na vozidla konečně nastříkat. A nikdo jim nemohl přikazovat jejich barvu. Sto procent majitelů se rozhodlo pro barvu bílou a žádný pro barvu rudou.

Důvody jsou jasné: není „osvoboditel“ jako osvoboditel. Ti s bílými hvězdami přijeli, osvobodili a odtáhli. A ještě zabránili excesům RG (rabovacích gard) vůči německy mluvícím spoluobčanům s tím, že nás nepřijeli osvobodit od nácků proto, abychom se my začali chovat jako náckové. Ti s rudými hvězdami přijeli, aby nahradili jednu totalitní diktaturu (nacistickou) druhou totalitní diktaturou (komunistickou). Aby rabovali, znásilňovali, kradli hodinky a přihlíželi excesům nejhorší lidské spodiny vůči německojazyčným spoluobčanům. Ještě nějaké otázky ohledně barvy hvězd na jeepech?

Milan Březina

Praha LN, Dopisy redakci 4.5.2024 (Ad LN 29.4.: A co takhle džíp s rudou hvězdou)

***

https://www.slavnostisvobody.cz/program/

Vrazdy na hranicich CSSROS Břeclav 20.5.2024: DVA RAKUŠANÉ SI ŠLI ZARYBAŘIT; ČESKOSLOVENŠTÍ POHRANIČNÍCI JE ZASTŘELILI

V pondělí 20. května 2024 se Okresní soud v Břeclavi vrátí do temné noci z 3. na 4. srpna 1956, kdy na těžko přehledném hraničním soutoku Dyje a Kyjovky zastřelili českoslovenští pohraničníci rakouské rybáře Karla Benedikta (nar. 1913) a Waltera Wawru (nar. 1927).

Podle dobových dokumentů Pohraniční stráže se oba muži ocitli přibližně 60 metrů od hranice na československém území, načež se dostali pod palbu pohraničníků a oba byli usmrceni. Následující den byli tajně pohřbeni na břeclavském hřbitově. Československé orgány případ utajovaly až do pádu komunistického režimu v roce 1989. Příbuzní obětí se o přesném osudu svých blízkých dozvěděli až od pracovníků České televize, kteří o tomto případu natočili krátký, emocionálně silný dokumentární film, v němž břeclavský badatel Milan Vojta celý případ rekapituluje a vyjadřuje lítost a snahu o vzájemné usmíření.