Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

st srp 14 @13:00 -
OS Praha 1: PRAGON  s.r.o. žaluje Ministerstvo zemědělství ČR
pá srp 30 @14:00 - 06:00PM
Berounský Drak 2024
so srp 31 @14:00 - 06:00PM
Berounský Drak 2024

Nejnovější komentáře

  • 04.08.2024 18:18
    Musím uznat, po počátečním šoku, že oceňuji kolekci oblečení ...

    Read more...

     
  • 04.08.2024 09:54
    Prase Xaver Veselý nejen, že sprostě uráží ženy. XTV už v r.

    Read more...

     
  • 03.08.2024 10:31
    K čemu máme takovéto OČTŘ? Kdy bude CR právnim státem, aby ...

    Read more...

     
  • 02.08.2024 15:33
    Zbytečný vztek ministra Blažka: Jak psát o rizikových známostech ...

    Read more...

     
  • 02.08.2024 15:25
    Komentátor ČT na olympiádě nepřechyloval příjmení. Experiment ...

    Read more...

     
  • 28.07.2024 14:46
    Fanatizmus voči kresťanom a rúhanie sa Ježišovi Kristovi ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Zpravodajství

Plakat 2109191945: 450.000 koní (včetně Slovenska), 1995: 18.000 koní, 2019: 95.000 koní, zvětšuje se ročně v průměru o 2.200 koní, dovozem, ne chovem. Je málo hříbat, jen 2% se uchová. To by vedlo k  k zániku koní…

110 koní chladnokrevných na Podbrdsku, 20-25 koní dělá nepravidelně v lese, hříbat se odchová ročně v průměru tři až čtyři. Kočí jsou postarší, fyzicky namáhavá, nepravidelná práce.

Cena koně dříve cca 60-70.000,-Kč. Dnes připuštění 4-7.000,-Kč, očkování 10.000,-Kč, rok se čeká na hříbě, půl roku je pod kobylou, další očkování, státní hřebčín odkoupí za 12-15.000,-Kč, to je výsměch. Nedivme se, že se nikdo nechce chovu věnovat. Jen pár nadšenců pro udržení chovu.  Nemůže to dělat každý, je nutný vztah koně a člověka. Státní hřebčín kouká jen na peníze, jsou linie, kde jsou koní mraky a jiné, které jsou zachraňováni před zánikem. Slezský norik má posledního hřebce, kdy volá pán až z Moravy, že chce v příštím roce připouštět. To by měl hřebčín hlídat a linie u sebe mít jako to mají např. Francouzi. Udržíme koně v lese, udržíme tím i vodu v lese a přírodu budoucím generacím. Dnešním hospodařením ji nezachováváme. Na videu níže od 3:40 min. do 12:30 min. Je dobře, že se dávají dohromady lidé, kteří chtějí koně, tradici a jejich přínos pro zemi a společnost udržet a předat dalším generacím.

Rejkovice 21.9.2019: Koně pod Plešivcem

Zatloukat, zatloukat, a když se to provalí, zase zatloukat, to je zlaté pravidlo, které má své místo nejen v manželství, ale i v soudní síni – a v soudních rozhodnutích. Když šmé s falešným doznáním spoluobviněného Maroše Straňáka svědku-recidivistovi Milanu Rakašovi, jemuž za jeho vstřícnost soud odpustil ze 6,5letého trestu více než čtyři roky, vyšlo najevo, zlínskému soudci Radomíru Koudelovi nezbylo než se tvářit, že se nic takového nestalo, a přejít do protiútoku.

Již delší dobu jsme názoru, že tak jako existují národní poklady (příkladmo řitecká pěnice Helena), měla by být kodifikována a formalisována i národní neštěstí, případně přímo národní pohromy; první takovou by se mohla stát ombudsmanka Anna Šabatová. Neznalost práva a jeho principů i absolutní odtrženost od praxe vedou k tomu, že team levicových aktivistů, tento úřad momentálně okupující a svou velitelku obklopující, je zdrojem neustávajícího proudu pitomostí a právních absurdit.

Převeliké divení, následované již z Bible známým obligatorním pláčem a skřípěním zubů, nastalo v kause Lukáše Kuzmiaka, který poté, co pozbyl a poté dálkově nalezl svůj notebook, pojal vpravdě velkolepou myšlenku vystavit na svém blogu fotografie nových majitelů téhož.

VN 1 Roubalova 061119Den před 102.výročím VŘSR jsem natočil na dolním konci Václavského náměstí video níže. Kolo má název ŠTAFETA. S většinou myšlenek lze souhlasit a nechat je „tesat do kamene“. Pouze s Danielem Kroupou nemohu souhlasit: „VoličiVN 2 Princova 061119 nesystémových stran si neuvědomují, že pomáhají nástupu autoritativní formy vlády.“

Kam vedlo 30 let formy vlády „systémových stran“? Proč asi mají takový úspěch ty nesystémové? Problém naší země je především otázkou charakteru, ne ideologie jak dokazuje našich posledních 100 let – i kam to vede! Lidé chtějí volit charakter a kvalitu, kterých se za poledních 30 let na kandidátkách politických stran nedočkali. Proto preferují silné, nezávislé osobnosti, které už něco v životě dokázaly a zkorumpovaným klasickým politickým stranám už nevěří a nedůvěřují. Stále platí slova mého táty z listopadu 89: „Jak to chtějí udělat, když nemají lidi?“ Ztratili jsme tradici a vrstvy elity ve všech vrstvách společnosti. Řešíme minulost, která se nám připomíná stále více, protože neřešíme přítomnost! Zachránit nás mohou jen silné, vůdčí, nezávislé osobnosti, abychom se nezničili sami. Vrstvy elit se tvoří generace. Malé země si jich musí vážit více, chtějí-li obstát i v budoucnosti. Nahrazují se těžce v malých, na rozdíl od velkých zemí. Nikdo nezměníme svět, pouze sebe a své okolí – tím měníme svět. Věřím, že na konci videa s mými názory bude souhlasit většina.

Koloběh obyčejů, morálky a práva