Na dětské básničky si paní ministryně školství troufá, ale na muslimské šátky na školách, chraň Bůh, pardon chraň Alláh…
* * *
Dne 19. prosince 2016 mi v pražském Karolinu předala ministryně školství paní Kateřina Valachová profesorský jmenovací dekret pro obor fyziologie rostlin. Na jmenovacím dekretu mi chybí doktorský titul PhD, uváděný za jménem. Úředníci Odboru vysokých škol Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR mi odmítli titul PhD na dekret uvést, s odůvodněním, že ho nemám uveden na svém francouzském doktorském diplomu.
Doktorské studium v oboru buněčná a molekulární fyziologie jsem absolvoval na Univerzitě Paříž Jih (XI) ve Francii v letech 1993-1997. Na diplomu mám uveden titul „Docteur de 1’Universitě de Paris Sud (XI)", přičemž pak následuje obor studia. Doktorský titul „docteur", získaný na univerzitě ve Francii ve třetím cyklu studia, tedy v doktorském studiu, je ekvivalentem mezinárodně uznávaného titulu PhD (nebo Ph.D.). Tento titul se uvádí za jménem a představuje vědeckou hodnost doktora. Absolventi doktorského studia ve Francii pak používají oficiálně titul PhD.
Úředníci Odboru vysokých škol MŠMT nezpochybňují moje doktorské studium. Zpochybňují však užívám titulu PhD, a to přesto, že mezinárodní Boloňský proces celosvětově harmonizoval či standardizoval oblast vysokoškolského studia, včetně používání mezinárodně uznávaného titulu PhD po absolvování doktorského studia. Úředníky nepřesvědčil ani fakt, že titul PhD mám uveden na habilitačním dekretu, ani oficiální dopis z oddělení doktorského studia na pařížské Univerzitě Jih (XI), kde je jasně zdůrazněno, že francouzský titul „docteur“ je ekvivalentem mezinárodně používaného titulu PhD.
Takže na jedné straně v ČR řada lidí používá tituly získané, diplomaticky řečeno, „nestandardním" způsobem či na školách, které mají opakovaně problém s akreditací. Na druhé straně úředníci MŠMT odmítají přiznat titul někomu, kdo čtyřletou tvrdou práci a studium na prestižní francouzské univerzitě završil anglicky psanou doktorskou prací a následně čtyřhodinovou obhajobou ve francouzštině. Navzdory svému vzdělání tomuto paradoxu opravdu nerozumím.
Martin Fellner, Univerzita Palackého v Olomouci & Ústav experimentální botaniky AV ČR
Hra o tituly Ad LN 10. 1.: Akademie, LN Dopisy redakci, 17.1.2017
* * *
Neuvěřitelné, že tuto do očí bijící nespravedlnost ministryně z titulu své pravomoci neřeší a ještě ji podpoří. Pokud paní ministryně zpochybňuje hodnotu básně Jiřího Žáčka, potom už to uvěřitelné je…
Maminka
Aby z nich byly maminky,
aby se pěkně usmály
na toho, kdo je malinký.
Aby nás měl kdo pohladit
a povědět nám pohádku.
Proto jsou tady maminky,
aby náš svět byl v pořádku.“
Na dětské básničky si paní ministryně školství troufá, ale na muslimské šátky na školách, chraň Bůh, pardon chraň Alláh…
Totéž platí o ČŠI (Česká školní inspekce)! Na co si platíme podobné instituce bez odbornosti a osobní odpovědnosti?! Připomínají trafiky pro neschopné, přítele přítelíčků, kamarády kamarádíčků, hlavně nepopudit, nic nedělat, nepodělat a mít se dobře - za NIC!!!
Připojuji článek spisovatele, Čechoameričana Jana Beneše z 20.3.2004 k tomuto stále více aktuálnějšímu tématu a kam až ztráta zdravého rozumu může vést, budou-li společnost vést lidé, kteří zdravý rozum už dávno ztratili….
Jan Šinágl, 22.1.2017
* * *
Read more...