Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 28.07.2024 14:46
    Fanatizmus voči kresťanom a rúhanie sa Ježišovi Kristovi ...

    Read more...

     
  • 26.07.2024 11:13
    Facebook promptly removed the post - www.facebook.com/.../ ...

    Read more...

     
  • 26.07.2024 11:05
    Facebook mi odebral příspěvek - www.facebook.com/.../ ...

    Read more...

     
  • 26.07.2024 10:59
    Podepsal jsem jako 80tý - viz text níže. Podepsaly by statisíce ...

    Read more...

     
  • 26.07.2024 10:57
    Dne 26.07.2024 v 8:34 Kristýna Gárská napsal(a): Dobrý den, pane ...

    Read more...

     
  • 22.07.2024 08:14
    Ve volbách do europarlamentu ale v poměru 12:9 uspěli ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Gotthard tunel 2016Erstfeld (Švýcarsko) - Ve Švýcarsku byl dnes slavnostně otevřen nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě. Gotthardský železniční tunel, kterým právě jedou první dva vlaky s cestujícími, měří 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem alpského masivu. K plnému provozu otevřou švýcarské železnice dopravní stavbu v prosinci.

Tunel, s jehož výstavbou se začalo v roce 1999, dnes současně na obou stranách stavby otevřeli prezident švýcarské konfederace Johann Schneider-Ammann a zdejší ministryně dopravy Doris Leuthardová. "Dnešek je historickým dnem pro naši zemi," nechal se slyšet Schneider-Ammann. "Je to velký krok pro Švýcarsko, ale také pro celý kontinent. Sbližujeme národy a národní hospodářství," řekl také o stavbě, která má spojení mezi severem a jihem kontinentu zkrátit asi o hodinu.

Na závěr svého vystoupení, které střídavě pronášel ve čtveřici švýcarských oficiálních jazyků, dal zelenou prvním vlakům s pasažéry. Z obou stran pak do tunelu, jehož výstavba přišla podle agentury DPA na 12,2 miliardy švýcarských franků (téměř 300 miliard korun), vjel vlak s 500 cestujícími, kteří místo na palubě vyhráli v loterii. Cesta na druhou stranu dvojici vlaků trvala asi půl hodiny.

Slavnosti, souvisejících s otevřením stavby, se mají zúčastnit také německá kancléřka Angela Merkelová, francouzský prezident François Hollande nebo italský premiér Matteo Renzi, kteří se dnes také projedou tunelem.

Dosud nejdelším byl už v roce 1988 otevřený železniční tunel Seikan v Japonsku, který měří 53,8 kilometru. Eurotunnel spojující Francii a Británii má délku 50,4 kilometru.

První gotthardský tunel byl zprovozněn již v roce 1882, byl ale ve velké nadmořské výšce a železnice k němu musela vystoupat mnoha serpentinami, aby na druhé straně stejně složitě zase sestupovala.

O výstavbě nového dvoutubusového železničního tunelu rozhodli Švýcaři v několika referendech. Tunelem by mělo v budoucnu jezdit na 300 osobních a nákladních vlaků denně rychlostí až 270 kilometrů za hodinu. Ekologové si od nového železničního spojení slibují snížení počtu nákladních aut, jež každoročně používají alpské silnice, až o polovinu.

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ve-svycarsku-otevrou-gotthardsky-zeleznicni-tunel-dlouhy-57-km/1356321

P.S.

Typické pro Švýcarsko, žádný vlak plný jen politiků, ale i občanů, kdy o získání lístku bylo rozhodnuto loterií. Obávám se, že u nás by i tu loterii vyhráli politici…

J.Š.1.6.2016

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)