... Tím, že tito jmenovaní nadále pobírají ministerské platy, jsou Petrem Nečasem podpláceni z veřejných financí za poskytnutí protislužby, tj. umožnění dalšího vládnutí Petra Nečase v pozici premiéra. Na tomto nemění nic, co bylo v přímé souvislosti s Vítem Bártou a Jaroslavem Škárkou. ...
Ohlédnutí:
V pátek 13.4.2012 byla naše veřejnost seznámena s výrokem rozsudku nad šéfem poslanců vládních Věcí veřejných (VV) a exministrem dopravy Vítem Bártou a poslancem Jaroslavem Škárkou (dříve VV) v písemná verzi ústního odůvodnění tak, jak je poskytl předseda trestního senátu Jan Šott, otištěné na http://aktualne.centrum.cz/analyzy-a-specialy/clanek.phtml?id=741069 .
Z tohoto rozsudku vyplývá že, obž. JUDr. Vít Bárta se dopustil - zločinu podplacení podle § 332 odst. 1, 2 písm. b) tr. zákoníku účinného ke dni 29.03.2011 (dále jen tr. zákoníku) a obž. Mgr. Jaroslav Škárka se dopustil - přečinu podvodu podle § 209 odst. 1, 3 tr. zákoníku.
Z odůvodnění tohoto rozsudku jsou zřetelné skutečnosti, že dle tr. zákoníku ;
- Zločinu podplacení se podle § 332 odst. 1, 2 písm. b) tr. zákoníku dopustí ten, kdo jinému nebo pro jiného v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu poskytne, nabídne nebo slíbí úplatek, a takový čin spáchá vůči úřední osobě.
- Podle § 334 odst. 1 tr. zákoníku se úplatkem rozumí neoprávněná výhoda spočívající v přímém majetkovém obohacení nebo jiném zvýhodnění, které se dostává nebo má dostat uplácené osobě nebo s jejím souhlasem jiné osobě, a na kterou není nárok.
- Podle § 127 odst. 1 písm. c) tr. zákoníku je úřední osobou poslanec Parlamentu České republiky, pokud plní úkoly státu nebo společnosti a používá při tom svěřené pravomoci pro plnění těchto úkolů.
Ve světle citované zákonné definice úplatku je především zřejmé, že neslučitelnost pojmů "půjčka" a "úplatek", jak ji přímo či nepřímo prezentovala nejen obhajoba, ale i obžaloba, je mylná. Definici úplatku může totiž zcela nepochybně naplnit i půjčka, pakliže je poskytována za podmínek, jež pro jejího příjemce představují přímé majetkové obohacení či jiné zvýhodnění. Stejně tak úplatkem může být i jiné zvýhodnění, například poskytnutí protislužby nebo, což je v projednávané věci relevantní ve vztahu k nabídkám obžalovaného činěným vůči poslancům.
Dále soud z hlediska aplikace § 334 odst. 1 tr. zákoníku dodává, že ani Jaroslav Škárka ani Kristýna Kočí neměli na neoprávněnou výhodu, které se jim touto nápadně výhodnou půjčkou dostalo, žádný právní nárok.
V žádném případě nelze akceptovat úvahu, že by trestněprávní ochrana před korupčním jednáním postihovala pouze případy poskytnutí úplatku v souvislosti s hlasováním o již existujícím konkrétním návrhu zákona. Proces přijímání zákonů je, včetně například zákonodárné iniciativy, která náleží každému z poslanců, částečně upraven již v Ústavě, částečně zákonem o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, který upravuje i sdružování poslanců v poslaneckých klubech.
Skutečnost:
- V úterý 3.4.2012 špičky Věcí veřejných - trojice ministrů VV podá ve středu demisi k 1.květnu, pokud jejich koaliční partneři nepřehodnotí koaliční smlouvu.
- Ve středu 4.4.2012 vystoupil ministr dopravy Pavel Dobeš(VV) s prohlášením, že demisi nepodá ani nyní, ani později.
- V úterý 17.4.2012 Karolína Peake oznámila odchod z Věcí veřejných a založení nové platformy.
- Ve středu 18.4.2012 Poslanecký klub VV vyloučil Bártu a všechny rebelující poslance, kteří podpořili vicepremiérku Karolínu Peake a přestoupili do jejího nového politického uskupení. Peake opustila VV v úterý, přidalo se k ní dalších šest poslanců. Peake požádá o registraci nové strany.
- Ve středu 18.4.2012 premiér Petr Nečas oznámil vyvolání dohodovacího řízení, které je podle něj formálním krokem k ukončení koaliční spolupráce s Věcmi veřejnými. Vládnout chce dále s novou platformou seskupenou kolem vicepremiérky Karolíny Peake.
Z těchto bodů je zcela zřetelné,že zločiny podplácení, zločinného spolčení a nekalé soutěže dále pokračují, ale nyní v režii premiéra Petra Nečase,který svým jednáním podplacení podle § 332 odst. 1, 2 písm. b), tr. zákoníku, zcela naplňuje skutkovou podstatu § 334 odst. 1, § 127 odst. 1 písm. c) tr. zákoníku, viz. shora citovaná zákonná definice úplatku dle odůvodnění předsedy trestního senátu Jana Šotta.
Toto osvědčuje jednání Petra Nečase, kdy zcela obchází koaliční smlouvu ve snaze tuto vypovědět s tím, že formou jiného zvýhodnění, například poskytnutí protislužby poslancům sdruženým kolem platformy Karolíny Peake, se dopouští podplacení. Úplatkem se rozumí neoprávněná výhoda spočívající v přímém majetkovém obohacení nebo jiném zvýhodnění, které se dostává nebo má dostat uplácené osobě nebo s jejím souhlasem jiné osobě, a na kterou není nárok. Tedy za udržení vládní většiny obchází koaliční smlouvu s tím, že uplácí Karolínu Peake a Pavla Dobeše v současnosti již neoprávněným setrváním obou v ministerských pozicích, neboť již nejsou nárokovanou součástí koaliční smlouvy ze strany VV. Tím, že tito jmenovaní nadále pobírají ministerské platy, jsou Petrem Nečasem podpláceni z veřejných financí za poskytnutí protislužby, tj. umožnění dalšího vládnutí Petra Nečase v pozici premiéra. Na tomto nemění nic, co bylo v přímé souvislosti s Vítem Bártou a Jaroslavem Škárkou.
Vyzývám orgány činné v trestním řízení k neprodlenému konání ve věci podplácení, kterého se dopouští premiér Petr Nečas svým veřejně deklarovaným jednáním.
19.4.2012
autor: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Read more...