České (dříve Československé) státní aerolinie (ČSA), jedna z pěti nejstarších leteckých společností světa „oslavila“ 100 let…
ČSA zásadně obměňují svou flotilu a nově se orientují na západní moderní letouny. První dálkové airbusy si pořizuje v roce 1991 a boeingy a turbovrtulová ATR na krátké tratě o rok později. Z aerolinek se mění na akciovou společnost. V roce 2001 se stává členem aliance SkyTeam a v nadcházejících letech patří k nejlepším leteckým společnostem ve střední a východní Evropě.
V roce 2004 ČSA objednává u společnosti Airbus 12 nových letounů a později přikupuje další. A právě tento okamžik stál podle bývalého viceprezidenta ČSA Jiřího Pruši za pádem kdysi úspěšné firmy na dno. „Jsem přesvědčen o tom, že ČSA položily neodborné zásahy managementu, který nakoupil podstatně větší počet letadel, než společnost potřebovala,“ říká Pruša. Celý článek>
***
Připomeňme Jaroslav Tvrdíka: zanechal po sobě zkázu jako ministr obrany ČR, přešel na funkci ředitele ČSA a tato letadla objednal. Dnes je šéfem představenstva fotbalového klubu Slavia Praha, kterou „vybudoval“ za pomoci čínských miliard. Neuvěřitelné, že je dnes „společenská celebrita“, místo aby dávno seděl v kriminálu. JŠ
***
Fly OK? Fly K.O! Smutné konce megalomanského projektu Jaroslava Tvrdíka
TVRDÍKOVNÉ - Problémy začaly poté, co se šéfem ČSA stal exministr obrany Jaroslav Tvrdík. V aerolinkách proslul svým megalomanským projektem udělat z ČSA významného evropského hráče, takže se začala nakupovat nová letadla a neúměrně rostly mzdy managementu i pilotů …
Read more...