Vytisknout
Kategorie: Z českých médií

Ad LN 30. 9.: Kdo vyřeší cenu másla

I publicista Jan Bejlek by mohl vě­dět, že ceny jednotlivých komo­dit, nyní konkrétně másla, určuje primárně trh, a tím obchodníci, a teprve v druhé řadě výrobci. To je „moudro“ známé už z dob antic­kých.

Bejlek má však pravdu v tom, že lze cenu čehokoliv v podstatě li­dem „nakecat“. V případě másla to stoprocentně fungovalo, když i čtvrtstoletí po pádu normalizační­ho socialismu tímto režimem „vy­cepovaný“ český spotřebitel již tak vysokou cenu másla vyšponoval „bunkrováním“ másla takzva­ně na Vánoce ve své mrazničce.

Syslí instinkt byl totiž jedním ze základních instinktů spotřebite­lů předlistopadové éry. Další in­stinkt této éry se zřejmě probudil v hlavě premiéra Bohuslava Sobot­ky, který prý si posvítí na marže másla u obchodníků. Tímto legračním bojem proti „keťasům, lichvářům a překupní­kům“ Sobotka jen potvrzuje, že i současná sociální demokracie má vskutku ještě komunistickou a totalitní DNA.

Milan Březina, Praha

LN, DOPISY REDAKCI, 2.10.2017

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (3 Votes)