Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 19.04.2024 18:09
    Ve Zlínském kraji dnes chybí 3000 míst pro přestárlé lidi.

    Read more...

     
  • 19.04.2024 16:56
    Spione und Saboteure – Wladimir Putin zeigt, dass er in seinem ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 14:44
    Ministerstvo zahraničí daruje Ukrajině pět aut. Jedno pancéřované ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 10:42
    Soukromý vlastník zcizil veškerý svůj majetek. Justice je bez ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 08:11
    Včera mi jeden pán v Praze, sledující mé zpravodajství ...

    Read more...

     
  • 17.04.2024 19:23
    Zdravím Vás pane Šinágle, něco se děje. Ministr Blažek podal ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

EIAProč tyto problémy nejsou v západních zemích, kde se staví rychleji, kvalitněji a levněji? Obávám se, že to není díky nečinnosti ekologických organizací, ale odpovědné přípravě projektů vládou, kdy není důvod k masovým protestům. Pokud je u nás ve hře velká korupce, vždy bude trpět kvalita projektů, protože prioritou není zájem země a občanů, ale co nejvíce na projektu vydělat. Paní Miroslava Pošvářová (dálnice) by mohla vyprávět, stejně jako Alena Vitásková (fotovoltaiky). J.Š.

Senátorka Jitka Seitlová: „Já jenom o těch svých stavbách vím, že ano, byla tam odvolání ekologických organizací i občanů – a řekla bych, že docela oprávněné, protože jim nad domy povede estakáda dálnice, vzdálená od jejich domů nějakých sto metrů, což chápu, že se jim zcela určitě nelíbí. Ale tato odvolání byla dořešena dva tři roky poté, co bylo vydáno územní rozhodnutí. Od té doby doteď uplynulo 14 let. Takže co se dělo celou tu dobu? Není to vina nevládních a ekologických organizací, je to vina především toho, jakým způsobem byly stavby připravovány, jakým způsobem se pokračovalo v tom, co mělo být urychleno."

* * *

Vybrané důležité citace senátorek/senátorů - O tom, jak se přenáší chyby úředníků na ekologické organizace aj.

Ministr životního prostředí ČR Richard Brabec:

Cílem návrhu je zajistit realizaci vybraných klíčových dopravních staveb, pro které bylo vydáno stanovisko ohodnocení vlivů, tedy stanovisko EIA, podle předchozí právní úpravy v oblasti posuzování vlivu na životní prostředí, tj. zákon 244/1992.

Pro tzv. prioritní dopravní záměry definované v nově vkládaném paragrafu 23a do novely zákona o posuzování vlivu na životní prostředí se zavádí speciální režim, v rámci něhož příslušný úřad, což v tomto případě bude ministerstvo životního prostředí, vydá na základě stanovených podkladů závazné stanovisko k vlivům aktuálního
technického řešení záměru na životní prostředí.

Stanovisko bude mít omezenou platnost 5 let a bude jedním z podkladů pro vydání rozhodnutí v navazujících řízeních. V tomto konkrétním případě se bude jednat o stavební povolení.

Ambicí vlády je dosáhnout co nejrychlejší účinnosti navržené novely zákona, je tedy navržena účinnost dnem vyhlášení. Důvodem pro tento urychlený postup je, aby bylo co nejdříve umožněno pokračovat v povolovacích procesech pro vybrané dopravní projekty.

Jenom opravdu už telegraficky, co se stane po tom, pokud by tato novela prošla úspěšně tedy i Senátem a byla podepsána panem prezidentem.

!!!!!!!!! Doufáme, že ještě do konce srpna na jednáních vlády buď 24. nebo 31. srpna by bylo schváleno tzv. nařízení vlády, které bude obsahovat právě těchto 10 prioritních projektů, ono je to celkem 14
staveb, které jsou sloučeny do těchto 10 projektů, s tím, že následně, a my pevně věříme podle jednání, která už několik měsíců vedeme intenzivně v podstatě na denní bázi s ministerstvem dopravy, že ministerstvo dopravy do stejného termínu, tedy do konce srpna, bude schopno předložit ministerstvu životního prostředí podklady pro ta
stanoviska ověřující.

My bychom v horizontu do 2 měsíců, tak, jak ty jednotlivé záměry budou chodit, ty podklady měli schválit, tyto podklady, měli jsme tedy vydat to ověřující stanovisko závazné, podle novely tohoto zákona. Toto
stanovisko se vzápětí stane podkladem pro stavební řízení.

Je bohužel neblahým primátem ČR a předchozích vlád, že ČR je jediným státem EU, která má desítky dopravních projektů, ony jsou to především dopravní projekty, v podstatě žádné jiné projekty takhle staré EIA
nemají, které mají hodnocení na životní prostředí 15 a více let staré, aniž by se koplo do země. Nikdo jiný to v Evropě nemá.

Bylo velmi problematické vysvětlovat Evropské komisi, proč při srovnatelné legislativě EIA, protože včera jsme na výborech také hovořili o tom, zda ČR má jiný, přísnější zákon EIA. Nemá.

Ale má asi jiné občany, má asi jiné podmínky a má možná menší schopnost ty věci dotahovat do konce. Bohužel jsme se ocitli v naprostých kleštích, toto je krizové řešení. My jsme rádi, že se nám povedlo, po velmi složitých jednáních i za účasti pana premiéra, přesvědčit Evropskou komisi, že těchto 10 klíčových projektů má význam pro konkurenceschopnost ČR, že mají samozřejmě i dopad na životní prostředí.

Úplně na závěr, jediným, zásadním důvodem, proč v tomto seznamu není část Pražského okruhu, stavba 511, což mě osobně mrzí, ale těch důvodů bylo několik.

Zaprvé ta stavba nemá územní rozhodnutí. Územní rozhodnutí ztratila dvakrát, dvakrát jí propadlo, resp. dvakrát jí bylo odejmuto. V uplynulých letech. V roce 2008 – 2010.

Dále není velmi pravděpodobně financovatelná z Operačního programu Doprava OPD2, protože i v tom nejlepším případě by ta stavba začala v roce 2019 nebo v roce 2020.

V tom nejoptimističtějším případě. A bohužel je i vůči této stavbě stále značná nevůle, nebo přichází do Bruselu desítky námitek, nejenom od nevládních organizací, ale také například od některých městských částí Prahy.

Takže ač jsme se velmi snažili, aby stavba 511 byla mezi těmito prioritními stavbami, tak Evropská komise sdělila, že pokud chceme prosadit těchto 10 staveb zrychleným režimem, pak musíme zapomenout na
část Pražského okruhu, protože buď budeme mít těch 10 staveb bez Pražského okruhu, nebo nebudeme mít nic.

Musím říct, že tváří v tvář této pravdě jsme se nakonec rozhodli i po dohodě všech zúčastněných, vč. ministerstva dopravy a Úřadu vlády, že se budeme snažit, abychom profinancovali a zrychlili stavbu těchto 10
staveb za téměř, jak říkal pan premiér, 50 miliard korun. Ty stavby by měly začít příští rok.

* * * * * * *

Senátor Pavel Eybert:

"Úředníci MŽP napojení na tzv. ekologické organizace bez odpovědnosti volených orgánů by neměli ideologicky zasahovat do přípravy a bránit rozvoji dopravních sítí."

* * * * * * *

Senátorka Jitka Seitlová:

"Pak bych se také ráda vyjádřila k takovému klišé, které už se tady stalo ze strany některých mých kolegů skoro historicky už běžným. To znamená, za to, že ty stavby neběží, mohou ekologické organizace a veřejnost. Já myslím, že pan premiér nám tady jasně řekl, že ty stavby, které my chceme stavět, dodnes nemají vykoupené pozemky, dodnes nemají stavební povolení.

Jakou roli v tom mohly hrát ekologické organizace?

Já jenom o těch svých stavbách vím, že ano, byla tam odvolání ekologických organizací i občanů – a řekla bych, že docela oprávněné, protože jim nad domy povede estakáda dálnice, vzdálená od jejich domů nějakých sto metrů, což chápu, že se jim zcela určitě nelíbí.

Ale tato odvolání byla dořešena dva tři roky poté, co bylo vydáno územní rozhodnutí. Od té doby doteď uplynulo 14 let. Takže co se dělo celou tu dobu?

Není to vina nevládních a ekologických organizací, je to vina především toho, jakým způsobem byly stavby připravovány, jakým způsobem se pokračovalo v tom, co mělo být urychleno."

* * * *

Senátor Jiří Čunek:

"To znamená, my dnes máme před sebou myslím 11 staveb, které považujeme – já jsem skoro neslyšel žádný negativní názor na to, aby se ty stavby rozjely. A nejenom tady, ale i v Poslanecké sněmovně. Veřejnost to vítá, kraje, kterých se to týká, jásají, a kterých se to netýká, pláčou.

A pak se tady objeví Zelený kruh a řekne, to děláte celé špatně, nechte to pak, pak se to někdy schválí. A my si s vámi – ale to už dodávám – my si s vámi zase poradíme."

* * * * * *

Senátorka Zdeňka Hamousová:

"Osm kilometrů od našeho města je průmyslová zóna Triangl. V červnu roku 2014 jsme podepisovali nebo byla jsem součástí toho, když se podepisovala investiční smlouva s jedním významným jihokorejským investorem, kdy je to velmi významná investice.

Do dneška nebylo vydáno územní rozhodnutí, protože týden před zakončením lhůty pro vydání územního rozhodnutí podalo odvolání určitá nestátní nezisková organizace, která vznikla týden před, kde figurují
při zápisu tři osoby, které vůbec nemají žádné spojení s regionem.

Při novele EIA jsme my, zástupci regionu chtěli, aby spolek, který bude podávat námitky, měl alespoň regionální příslušnost k dané investici, k dané oblasti, které se to týká. Ale náš návrh nemohl být zapracován a není. A do dneška se „nekoplo“.

Významný investor v průběhu měsíce července se bude rozhodovat, zda vůbec tuto významnou investici s vládní pobídkou v daném regionu uskuteční, protože nechápe obstrukce, které vznikly jenom tím, že nestátní nezisková organizace, spolek, který byl založen i z mého pohledu účelově."

* * * *

Ministr životního prostředí ČR Richard Brabec:

"K panu senátorovi Jirsovi. Teď se nechci vracet k EVL Labským údolím. Mimochodem, jak tam údolí bylo dáno, nebo EVL je opět požadavek Evropské komise, který je asi 7 nebo 8 let starý. A pokud bychom mu
nevyhověli, hrozí nám stomilionové pokuty.

A my jsme se i se Správou dopravních cest domluvili na podobě, která by měla zabránit této pokutě a zároveň by neměla zabránit výstavbě jezu na Labi." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Oni (EK) přijdou a řeknou: Co od nás chcete? Vy neplníte evropské směrnice, chcete od nás stovky miliard korun, z peněz daňových poplatníků, občanů EU, a přitom neplníte evropské směrnice, neplníte
evropskou legislativu a chcete od nás pořád výjimky. Nechtějte od nás ty peníze, zaplaťte si to ze svého a pak se o tom možná můžeme bavit.

Na to se, pane místopředsedo, dámy a pánové, senátorky a senátoři, špatně odpovídá. Na takovouto debatu, protože oni bohužel v těchto věcech, byť v jiných si myslím, že by to byla trošku větší debata, ale v tomto prostě měli pravdu, ten problém tady existuje 10 let, 10 let byl zakopáván cíleně pod koberec." !!!!!!!!!!!!!

"Budete se divit, ale ten zákon 39/2015, který jsme tady schválili, který, jak mnozí z vás říkáte, jaký byl obrovský ústupek a chyba, tak Evropská komise tu novelu 39/2015 z loňského roku považuje za velký
ústupek ČR, který ji dosud mrzí.

A úředníci říkají nám, právní servis EU, nebo Evropské komisi vyčítá, že jsme ustoupili takhle ČR a umožnili jsme, povolili jsme jí udělat tu novelu 39/2015, berou to za velký ústupek ČR, protože nám vlastně tím pádem umožnili, abychom nemuseli opakovat ta EIA podle toho zákona 100/2001, těch je několik set. Tím jsme také odblokovali desítky miliard korun."

"To jednání s Evropskou komisí je prostě úplně jiný svět. Já bych všem vám někdy přál tu možnost, teď to neříkám škodolibě, řada z vás to asi udělala, nebo měla tu možnost, jednat s Evropskou komisí a především s DG ENVI o některých těch věcech, není to vůbec jednoduché, oni mají skvělé informace, jsou skvěle vybaveni argumentačně.

Opravdu to není vůbec snadné, to je tedy velmi jemně řečeno, je o něčem přesvědčit, zvláště když oni bohužel s tou ČR nemají příliš dobré zkušenosti z toho, že jsme jim dost často lhali, nebo jsme jim bohužel v těch uplynulých letech slibovali něco, co jsme potom nesplnili, takže ta důvěra poměrně klesla. Ale myslím, že se toho podařilo vyjednat poměrně hodně."

http://senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/hlasovani?action=steno&O=10&IS=5742&D=14.07.2016#b17067

---------- Původní zpráva ----------

Od: Deti Zeme Brno Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Komu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. <Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.;, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Datum: 14. 7. 2016 22:57:25

Předmět: [Dz-l] EIA v Senatu 14.7.2016 - Brabec vse shrnuje (manipulativne) + vybrane dulezite citace

senatorek/senatoru

* * *

Proč tyto problémy nejsou v západních zemích, kde se staví rychleji, kvalitněji a levněji? Obávám se, že to není díky nečinnosti ekologických organizací, ale odpovědné přípravě projektů vládou, kdy není důvod k masovým protestům. Pokud je u nás ve hře velká korupce, vždy bude trpět kvalita projektů, protože prioritou není zájem země a občanů, ale co nejvíce na projektu vydělat. Paní Miroslava Pošvářová (dálnice) by mohla vyprávět, stejně jako Alena Vitásková (fotovoltaiky).

 

Jan Šinágl, 29.7.2016

* * *

TK Miroslavy Pošvářové: Vyslán signál jako z Aurory! Jakoby ho nikdo neslyšel či nechtěl slyšet…?!

"Vraťte nám stát": Výpověď Miloslavě Pošvářové z ŘSD je brutální ukázkou arogance moci!

Čeští úředníci v EU porušili etický kodex ve věci EIA - žádný trest, dálnice budou?!

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 1.00 (1 Vote)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)