Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Kalendář událostí

čt dub 11 @08:30 -
OS Kolín - II. kolo: Šinágl a spol. obžalován
čt dub 18 @17:30 -
Praha Americké Centrum: ETIKA UMĚLÉ INTELIGENCE
st dub 24 @08:30 - 11:00PM
Zlín - konference: Baťův odkaz světu
čt dub 25 @09:00 - 01:30PM
Zlín - konference: Baťův odkaz světu

Nejnovější komentáře

  • 28.03.2024 15:57
    Číslo 13 ‧ 28. března ‧ 2024 Týdeník Echo AD Rodina, nebo ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 18:58
    ČR dostane z EU 73 miliard Kč na investice do dopravy či ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 18:44
    „Lockdowny mají závažnější důsledky než samotný covid“ Z ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 08:59
    Mezinárodní ratingová agentura Moody's dnes zhoršila ...

    Read more...

     
  • 27.03.2024 07:26
    Vážení přátelé zahrádkáři a sympatizanti ZO ČZS Pod Majerovic ...

    Read more...

     
  • 25.03.2024 17:28
    Universal supranational citizen Why does today's Europe face ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

PosvarovaReakce Miloslavy Pošvářové na článek iHned: Výsledek rekonstrukce D1 po roce a čtvrt: Opravili 25 kilometrů, navíc jen částečně.“

Dálnice D1 - zpoždění a neschopnost státu v roli investora, klamání veřejnosti marnými sliby

… Dokončení první poloviny dálnice D1 u úseků 5, 9, 14 a převedení prací na opačný směr do Prahy vyžadovalo řadu změn kvalitativních parametrů stavby, které jsou uvedeny ve smlouvě. Jedná se o zásadní změny parametrů kvality, které budou mít následně dopad na kvalitu stavby. Jedná se o předepsané dodržování prodlev mezi betonážemi a zráním betonu, provádění izolací mostů nikoliv po 28 dnech, ale po 7 dnech atd. To všechno zase zaplatí daňoví poplatníci na opravách. … Co je jasné je fakt, že bez porušení parametrů kvality a technologické kázně nebudou schopny úseky 5 a 9 provozu v termínu stanoveném smlouvou o dílo, tedy v říjnu 2014. Současné vedení ŘSD i ministerstva dopravy nese odpovědnost a bude se zodpovídat daňovým poplatníkům. Úseky 14 a 21 a jejich dokončení je ve hvězdách.Celá tato analýza svědčí o naprostém chaosu řízení výstavby modernizace D1, o neschopnosti státního investora a o pokračující agonii ŘSD.Podle požadavků na výběrové řízení nového generálního ředitele lze usuzovat, že ministerstvo dopravy žádného odborníka nepotřebuje a bude stačit, když se nový generální ředitel ŘSD bude umět podepsat.

Je to jednoduché a stačí na to prsty obou rukou. Termín dokončení rekonstrukce D1, vypsaný pro čtyři úseky a zahájený v roce 2013 měl být dokončen v říjnu 2014. V původním výběrovém řízení byl požadavek na práce 24 hodin denně, v průběhu výběrového řízení byl požadavek zrušen. Tím logicky vznikl hned na začátku termínový problém. Dále nebyly práce zahájeny v březnu 2013, ale až v květnu 2013, čímž vznikly další dva měsíce skluzu. A dál je to jako na tobogánu, časové skluzy pokračují na všech úsecích:

Úsek 5 mezi Šternovem a Psářemi (41. až 49. km) - práce byly zahájeny až v červenci 2013, takže skluz vznikl již na začátku, z harmonogramu byly vypuštěny mosty v trase dálnice, plánované již v roce 2013, v prvním roce a na začátku roku 2014 již bylo zřejmé, že se práce nestihnou v termínu říjen 2014

Úsek 9 mezi Loktem a Hořicemi (66. až 75. km) - práce byly zahájeny až v květnu 2013, skluz již na začátku, z harmonogramu byly vypuštěny mosty v trase dálnice, plánované již v roce 2013, v prvním roce a na začátku roku 2014 již bylo zřejmé, že se práce nestihnou v termínu říjen 2014

Úsek 14 mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou (104. až 112. km) - práce byly zahájeny až v květnu 2013, z harmonogramu byly vypuštěny mosty v trase dálnice, plánované již v roce 2013, v prvním roce a na začátku roku 2014 již bylo zřejmé, že se práce nestihnou v termínu říjen 2014

Úsek 21 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. až 162. km) - práce byly zahájeny až v květnu 2013, práce byly z důvodu rozporu reality s projektovou dokumentací úplně zastaveny, nestihl se ani středový pruh, ani krajnice, z harmonogramu byly vypuštěny mosty v trase dálnice, významný rozpor proti harmonogramu, v prvním roce již bylo zřejmé, že se práce nestihnou v říjnu 2014 a bylo jasné že budou pokračovat až do roku 2015

Přestože se ŘSD snažilo a v roce 2013 prodloužilo (gen. ředitel Pavel Kočica) přes platné smlouvy termíny dokončení prací v prvním roce (původní termín říjen 2013, prodloužení do prosince 2013!). I přes riziko zimní údržby, práce se stále zpožďovaly. Dokončení první poloviny dálnice D1 u úseků 5, 9, 14 a převedení prací na opačný směr do Prahy vyžadovalo řadu změn kvalitativních parametrů stavby, které jsou uvedeny ve smlouvě. Jedná se o zásadní změny parametrů kvality, které budou mít následně dopad na kvalitu stavby. Jedná se o předepsané dodržování prodlev mezi betonážemi a zráním betonu, provádění izolací mostů nikoliv po 28 dnech, ale po 7 dnech atd. To všechno zase zaplatí daňoví poplatníci na opravách. Investor k tomu dal přece souhlas. Není logické, aby investor nejprve nastavil parametry kvality a potom je následně rušil. Proto byl také úsek kvality na ŘSD úplně rozbit, aby nebyl nikdo, kdo kontrolu nezávisle na najatých externích firmách zajistí. Trosky bývalého úseku v počtu 2 osob kontrolují stavbu za miliardy. Až budeme řešit vady D1, rolety vozovek, poklesy v oblastech mostních závěrů, boule na vozovkách mostů, výtluky na mostech atd., nebude zase nikdo odpovědný a budeme zřizovat další parlamentní vyšetřovací komise, tentokrát pro D1.

Co je jasné je fakt, že bez porušení parametrů kvality a technologické kázně nebudou schopny úseky 5 a 9 provozu v termínu stanoveném smlouvou o dílo, tedy v říjnu 2014. Současné vedení ŘSD i ministerstva dopravy nese odpovědnost a bude se zodpovídat daňovým poplatníkům. Úseky 14 a 21 a jejich dokončení je ve hvězdách.

Celá tato analýza svědčí o naprostém chaosu řízení výstavby modernizace D1, o neschopnosti státního investora a o pokračující agonii ŘSD.

Podle požadavků na výběrové řízení nového generálního ředitele lze usuzovat, že ministerstvo dopravy žádného odborníka nepotřebuje a bude stačit, když se nový generální ředitel ŘSD bude umět podepsat.

Ing.Miloslava Pošvářová, Ph.D.

15.8.2014

* * *

Podmínky výběrového řízení na GŘ ŘSD:

občan České republiky s trvalým pobytem na jejím území,

občanská a trestní bezúhonnost

ukončené vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu,

osobnostní a manažerské předpoklady pro řízení významné instituce v oblasti výstavby a údržby národní dopravní infrastruktury,

průkazná zkušenost na manažerské pozici minimálně 5let,

praxe s vedením příspěvkové organizace výhodou,

znalost právních norem vztahujících se k náplni práce organizace,

strategické a analytické myšlení, orientace na výsledek,

vysoká úroveň ústního i psaného projevu, umění jednat s lidmi,

velmi dobrá znalost práce na PC (MS Office),

aktivní znalost anglického či německého jazyka na úrovni minimálně C1,

splnění podmínek dle §2 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky, ve znění pozdějších předpisů.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)
Share

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)