Tisková konference s dr. Miroslavou Pošvářovou dnes v kině MAT od 10:00 hod. na Karlově náměstí v Praze!
„Celé jednání bylo podivné už od počátku. Pan ministr nám podal ruku a zeptal se, co chceme. Snažili jsme se jej přesvědčit, že jeho postoj je založen na nepřesných informacích, které mohou nevratně a negativně ovlivnit část našeho města.“ - „Namísto toho na nás doslova začal řvát, co po něm chceme, když se všechny státní orgány vyjádřily pro demolici. Diskuse neměla smysl, protože pan ministr vedl debatu na úrovni hospody čtvrté cenové kategorie.“
Praha 12. března 2014
Zástupci havířovského sdružení Důl architektury, České komory architektů a památkové asociace ASORKD se dnes setkali s ministrem dopravy Antonínem Prachařem a jeho prvním náměstkem Milanem Ferancem (ANO) o osudu havířovského nádraží. Zástupci odborných organizací schůzku s sami iniciovali a chtěli přesvědčit, aby nepodpořil demolici nádražní budovy, kterou přední čeští architekti Alena Šrámková, Josef Pleskot, Miroslav Masák, Emil Přikryl a další považují za klenot architektury šedesátých let.
„Celé jednání bylo podivné už od počátku. Pan ministr nám podal ruku a zeptal se, co chceme. Snažili jsme se jej přesvědčit, že jeho postoj je založen na nepřesných informacích, které mohou nevratně a negativně ovlivnit část našeho města,“ říká Lucie Chytilová, předsedkyně sdružení Důl architektury. „Namísto toho na nás doslova začal řvát, co po něm chceme, když se všechny státní orgány vyjádřily pro demolici. Diskuse neměla smysl, protože pan ministr vedl debatu na úrovni hospody čtvrté cenové kategorie,“ dodává Martin J. Kadrman, viceprezident asociace ASORKD Martin J. Kadrman s tím, že Prachařovi navrhl zřízení expertní skupiny, která by posoudila další směřování projektu. „Řekl, aťsi zřídíme, co chceme,“ dodal Kadrman.
„Pan ministr svým bezprecedentním zásahem, kdy dozorčí radě navrhl znovuoživení projektu spustil lavinu, o které neměl tušení. Celá odborná veřejnost se postavila za nádraží, jen pan ministr se zaklíná tím, že vše je povolené a on s tím nic neudělá,“ říká místopředseda ČKA Josef Smutný.
Další rovinu kauzy naznačuje další architekt z havířovského sdružení Adam Guzdek: „Upozornili jsme pana ministra, že předložený projekt je záměrně podfinancovaný a dává obrovský prostor vícepracem, které však nejsou propláceny z evropských fondů, ale ze státního rozpočtu, což jistě nepotěší ministra financí Andreje Babiše“. Stejně tak je podle ČKA záměrně přefinancována kalkulace na možnou rekonstrukci nádraží, kterou provedly České dráhy. „Úředníci to ministrovi postavili tak, že demolice a stavba nového je levnější než rekonstrukce stávající budovy,“ dodal Guzdek.
* * *
Jan Šinágl, 13.3.2014
"Vraťte nám stát": Výpověď Miloslavě Pošvářové z ŘSD je brutální ukázkou arogance moci!
Read more...