Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 18.04.2024 14:44
    Ministerstvo zahraničí daruje Ukrajině pět aut. Jedno pancéřované ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 10:42
    Soukromý vlastník zcizil veškerý svůj majetek. Justice je bez ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 08:11
    Včera mi jeden pán v Praze, sledující mé zpravodajství ...

    Read more...

     
  • 17.04.2024 19:23
    Zdravím Vás pane Šinágle, něco se děje. Ministr Blažek podal ...

    Read more...

     
  • 16.04.2024 07:59
    Vážený pane Šinágle, ještě jednou Vám chci poděkovat za půjčku.

    Read more...

     
  • 13.04.2024 09:48
    Není podstatné kolik lidí sleduje informace, ale kdo a jak ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Sudetsti Nemci vrazdy… Zároveň takoví lidé fanaticky nesnášejí ty, kteří poukazují na to, že i sudetští Němci jsou lidé, kteří žijí lidskéSudetsti Nemci životy a že se někdo těžko proviní jen tím, jakým jazykem mluví. Tohle jsou zvyky patřící na Balkán, ne do střední Evropy a ne do národa, který se s pýchou často označuje za civilizovaný (často tvrdí, že je civilizovaný ve srovnání s Američany). Jenže Američan dokáže podat ruku svému bývalému nepříteli a dokáže s ním být opravdu srdečně zadobře. Běžný Čech tohle nedokáže, bohužel. Místo toho, aby vzal svoje ruce a začal něco dělat pro to, aby byl dobrý, bude vymýšlet tisíc důvodů, proč to nejde a jak celý svět ovládá židovský kapitál, nebo celou Českou republiku německá konspirace. …

Antisemitismus je v historii lidstva jeden z nejhnusnějších sentimentů, které kdy existovaly. Jeho úplný základ totiž tkví v závisti vůči úspěšnějším, bohatším, vzdělanějším - zkrátka v jistém smyslu slova vůči elitám. Existovalo mnoho způsobů, jak se antisemitismus projevoval, nejprve jako antijudaismus ("vy židé jste zabili Ježíše"), posléze jako rasismus ("vy Židé jste nižší rasa") a nakonec jako socialistický odpor vůči bohatým ("Žid je kapitalista, kulak a jako takový musí být zničen"). Všechny tyto tři druhy antisemitismu mají společné dvě věci - pokaždé jde jen o to, jak okecat, že dotyčný antisemita závidí a chtěl by se mít tak, jako ten Žid a pak - všechny druhy tohoto sentimentu jsou pudové, iracionální a velmi, velmi živelné.

Tragédie, jakou byl holocaust, však přes nezměrné utrpení lidí, kteří zahynuli v koncentračních a vyhlazovacích táborech, respektive je přežili, měla jednu výhodu - nežidovská společnost zažila šok z toho, kam její antisemitismus vedl a sama se začala stydět a omlouvat. Od holocaustu právě z pietních důvodů je velmi neslušné, projevuje-li se někdo jako antisemita, neboť je automaticky většinovou společností ostrakizován. To je naprosto v pořádku. Problém je jinde - společnost chrání potenciální cíle těchto nízkých pudů, ale neničí příčiny, neničí pohnutky samotné.

V západní Evropě, především ve Francii (ale i v Německu), se tento pudový antisemitismus začal realizovat na Američanech. To, jakým způsobem místní hovoří o Spojených státech a především o tom imaginárním "Američanovi", kterým částečně pohrdají a kterého se částečně bojí, je ve své podstatě založeno úplně na tomtéž, na čem do poloviny čtyřicátých let dvacátého století stavěl antisemitismus. Opět jde o odpor a závist vůči schopnějším, bohatším, méně zamindrákovaným - a evropská média se rozdmýchávání takových choutek velmi ráda účastní (zvyšuje jim to náklad).

V Čechách si ale pamatujeme, navzdory systematické antiamerické propagandě, že Amerika osvobodila západní Čechy, a také si pamatujeme na to, jak jsme skončili díky bratrské pomoci SSSR. I když nás obklopuje antiamerická propaganda, tak nějak podvědomě víme, že Amerika je náš spojenec a že Američané jsou slušní lidé. Nicméně i v Čechách existuje skupina, na které si lidé, za jiných okolností antisemitští, vybíjejí své pudy - na sudetských Němcích. Vsadil bych se, že i pan Václav Vlk starší, který mezi tyto pudové fanatické odpůrce všeho sudetoněmeckého patří, kdyby se setkal s Peterem Bartonem, ředitelem Sudetoněmecké kanceláře v Praze a nevěděl, kdo to je, byl by nejspíš milý, a možná že by si ani netroufl mu do očí říct, co o abstraktním "sudeťákovi" píše na Neviditelného Psa. Stejně jako v případě Židů před druhou světovou válkou, antisudetsky, nebo tehdy antisemitsky naladěným lidem nevadí konkrétní sudetský Němec nebo Žid, kterého mají před sebou, ale abstraktní sudetský Němec nebo Žid je prostě ztělesněním všeho zla, který číhá na příležitost, jak někomu sebrat dům, nebo mu otrávit studnu.

Pudová podstata odporu vůči sudetským Němcům je vidět z každého komentáře od takových lidí - jako kdyby nebyli schopni vidět za "těmi Němci" konkrétní lidi, s konkrétními osudy, kteří nějak žili a byli jako každý z nás. Měli rodiče, měli děti, měli nějaké jméno, někteří měli psa, jiní krávu, jako malí si někde v lese poblíž stavěli bunkr (každý, koho znám si jako malý v lese stavěl bunkr) - zkrátka je vidí jako masu, kterou je třeba pokud možno vylikvidovat (cit. Edvard Beneš). Zároveň takoví lidé fanaticky nesnášejí ty, kteří poukazují na to, že i sudetští Němci jsou lidé, kteří žijí lidské životy a že se někdo těžko proviní jen tím, jakým jazykem mluví. Tohle jsou zvyky patřící na Balkán, ne do střední Evropy a ne do národa, který se s pýchou často označuje za civilizovaný (často tvrdí, že je civilizovaný ve srovnání s Američany). Jenže Američan dokáže podat ruku svému bývalému nepříteli a dokáže s ním být opravdu srdečně zadobře. Běžný Čech tohle nedokáže, bohužel. Místo toho, aby vzal svoje ruce a začal něco dělat pro to, aby byl dobrý, bude vymýšlet tisíc důvodů, proč to nejde a jak celý svět ovládá židovský kapitál, nebo celou Českou republiku německá konspirace.

Mimochodem doporučuji kliknout si na fotografii u tohoto článku. Je ze serveru Sudetoněmecké kanceláře v Praze, je to v Jeruzalémě, kde se konal Den solidarity se sudetskými Němci. Ten, kdo byl solidární, byli Židé, na kterých je vidět, jak vypadá velkorysost a velikost národa.

http://www.nekorektne.com/2008/08/sudety-odpor-k-sudetskm-nmcm-legln.html

* * *

P.S.

Sudetsti Nemci a Zide JeruzalemPředseda židovské obce „Emnet Va Emuna“ v Jeruzalémě Gideon Mamroth (Zcela nalevo se sudetoněmeckou vlajkou) organizoval 1. května 2008 ve své domovském městě Den solidarity se sudetskými Němci přímo u hrobu zachránce polských židů sudetského Němce Oskara Schindlera.

Všechna čest panu Gideonu Mamrothovi. Obávám se, že pan Petr Barton, ředitel sudetoněmecké kanceláře by takovéhoto velkorysého činu nebyl v Praze schopen u hrobu Židů, tím méně na mnoha místech masakrů, spáchaných na českých Němcích na území bývalého Československa. Stejně toho nejsou ani 69 let po válce schopni nejvyšší čeští představitelé. Ti si „troufnou“ pouze na Židy. Čeští Němci jsou zřejmě „podlidé“. Najdou dost odvahy při 70.výročí této democidy v roce 2015, kdy jsme vyhnali, o vše okradli 1/3 obyvatelstva země a kdy jich, podle střízlivých odhadů nezávislých historiků, zahynulo při tzv. divokém odsunu 170.000, převážně starců, nemocných, žen, dětí a kojenců?! Žili u nás od 8.století, naučili nás práci, hudbě, řemeslům. Věru by toho zde mnoho k obdivu nebylo, kdyby zde byla jen práce českých hlav a rukou. Přesto nám nic nebrání považovat za největšího Čecha Karla IV. v jehož žilách mnoho české krve nekolovalo. Takoví jsme pokrytci.

NP by se měl také polepšit. V této problematice provádí prokazatelně cenzuru, kdy české Němce prezentuje jako nacisty, fašisty, napadá jejich zastánce, jejich oprávněné reakce neuveřejňuje a tvrdě cenzuruje. Takoví malí čeští „hajzlíci“, chtělo by se dodat. Řadím k této bezcharakterní sortě lidí jak Václava Vlka st., tak šéfredaktora Ondřeje Neffa. Nemohou nevědět, činí tak vědomě. O to více je neodejmutelný podíl jejich viny na popírání a umlčování pravdy. Chtělo by se dodat „Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.“ O takové ochotné „zpěváky“ nebyla u nás nikdy nouze. Z řád českých Němců pocházelo 9 nositelů Nobelovy ceny. O tom jak si česká společnost sama vystačí, svědčí současný stav společnosti a jejích veřejnoprávních médií. Dokud budeme lhát o své vlastní minulosti, popírat pravdu, nemůžeme ani v budoucnosti žít v pravdě a budeme opakovat stejné chyby s patřičnými dopady na společnost a životy nás všech – zákonitě a zaslouženě. Pravdy se bojí jen malost a zbabělost. Tam nikdy nemůže být trvale hostem svoboda a demokracie! Je to osobní výzvou každému z nás v této zlomové době.

Jan Šinágl, 29.7.2014

* * *

Echt Bavoriš aneb Obraz Němce

* * *

Z myšlenek presidenta Václava Havla

„A zase jsme u toho: čecháčkovství. Starej se sám o sebe, nepleť se do cizích věcí, přikrč se a přihrb – jsme obklopeni horami, ty světové vichry se nám přeženou nad hlavami, a pak si budeme dál vrtat na svém dvorečku. Co moudrých statí či celých knih bylo o tomhle našem domácím sobectví napsáno.“

Zápis z 20.dubna 2005, otištěn v knize Prosím stručně 2006

* * *

„Po takových příhodách se pak objevuje zákonitě další volání po hegemonizaci společnosti: zbavme se Židů, pak Němců, pak buržoazie, pak disidentů, pak Slováků – a kdo bude na řadě příště? Romové, Homosexuálové? Cizinci vůbec? A kdo tu zbude? Čistokrevní čecháčkové se svým dvorečkem. Nejde jen o to, že takové postoje, nebo dokonce taková politika jsou nemravné, jde i o to, že jsou sebevražedné.“

Zápis z 20.dubna 2005, otištěn v knize Prosím stručně 2006

* * *

„Mnozí dnešní Evropané či Američané pociťují bolestivě fakt, že euroamerická civilizace zničila svébytnost mimoevropských kultur, zakoušejí to jako svou vinu a cítí potřebu tuto vinu odčiňovat jakýmsi vciťováním se do jiných, přizpůsobováním se jim, podbízením se, touhou jim tak či onak „pomáhat“. To je podle mne falešná cesta… obsahuje opět onen známý pocit nadřazenosti… je to kolonialismus naruby. Je to intelektuálská křeč. Myslím, že si všichni nejlépe navzájem porozumíme, když si nebudeme na nic hrát, zůstaneme prostě všichni sami sebou a budeme se jen navzájem ctít a respektovat.“

Řeč při předávání Ceny Indiry Gandhiové 8.února 1994

* * *

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (8 Votes)
Share

Komentáře   

0 #5 Jaromir Lancik 2014-08-01 21:07
Stoprocente s Vami pane Sinagle souhlasim. Poukazuji vsak na to, ze se Cesi (ze zeme ceske) ani po roce 1989 nepoucili. Obnoveni zemskeho zrizeni bylo parlamentem slibeno v roce 1990, ale co udelal hajzl Klaus za asistence stejneho hajzla Zemana? Obnovili Gottwalduv system 14 kraju z r. 1949. Pouha existence Moravy a Slezka zustala ignorovana. Po Mnichovske dohode v roce 1938 Cesi horekovali "zustali jsme zoufale sami". Na to jsem si vzpomel po ruskem prepadeni Gruzie. Porovnejte Klauze a Kaczynskeho: Kaczynsky odletel do Tbylisi podat ruku Sakasvillimu a rict "Nejste sami Plosko je s vami". A Klaus vlezl Putinovi do otvoru. S takovymi vudci jako Klaus a Zeman budeme vzdycky zoufale sami.
-1 #4 Jan Šinagl 2014-07-31 09:35
Neštěstí naší země začalo už v roce 1918, resp. atentátem na arcivévodu, pane Lančíku. Byl si vědom národnostních problémů a chtěl zavést autonomii jednotlivých etnik. Československo byl pasquil, který nemohl trvale obstát. Po I.světové válce bylo jediné smyslplné a spravedlivé řešení vznik státu BOHEMIA na základě historické tradice s Čechy, Moravany, Němci a dalšími, kdy každý by byl hrdý na svoji národnost doma a v zahraničí by byl hrdým Bohemianem, podobně jako je tomu ve Švýcarsku. TGM to měl původně v úmyslu. Na vznik českolsovenska se nikdo neptal ani Čechů, ani Moravanů, sudetských Němců (1/3 obyvatelstva!) či dalších. Byly porušeny některé ze 14 Wilsonových bodů ve věci jeho souhlasu se vznikem ČSR (požadavek autonomie), včetně porušení dohody ze St. Germain. Stát, který se takto nemravně zachoval při svém vzniku nemohl trvale očekávat rozvoj demokracie, morálky a kultury, ale nutně její postupný rozklad. Umožnil později logicky nástup komunistům, kteří dílo zkázy na duši národa dokonali. I dnešek je toho jasným důkazem.
0 #3 Jaromir Lancik 2014-07-31 07:58
Tady se pane Sinagle musim zastat O. Neffa. Zcela v duchu TGM studie "Ceska Otazka" kde se TGM pta jaci vlastne jsme a zminuje se o nastaveni "nemilosrdneho zrcadla". Pan Neff "nemilosrdne" zpochybnuje ceskou schopnost sebelefrexe ve veci jaci jsme byli v roce 1945 a jestli bychom v soucasnosti byli schopni zit s jinym narodem.
Jako "cistokrevne" Moravak musim rict, ze Cesi Jmenovite Klaus se Zemanem se zachovali k Morave nanejvys hanebne kdyz sesmolili statni zrizeni 14 kraju a urvali celou zapadni Moravu do Cech. Takova zpupna arrogance privedla CSR k Mnichove v r. 1993 krozpadu republiky. To co ti dva Hajzli provedli neprinese dobreho nic.
Zdravi JL
-2 #2 Jan Šinagl 2014-07-29 20:56
Pro mne je, pane Chlumský, podstatné co se říká, ne kdo to řekne. Dobrý charakter negarantuje automaticky samou moudrost, stejně jako špatný samou špatnost. Naštěstí jsme jen lidé. Často ti, kteří mravně selhali či neobsáli, mohou formulovat o to lépe nadčasové a všeobecně platné myšlenky. Myšlenka a pravda má vždy přednost a nemůže ji ovlivnit osobnost jejího autora ať už je jakákoliv. Za komunstů to bylo ovšem jinak. Co řekl Stalin, to byla pravda a o tom se nepochybovalo. Podle toho to také dopadlo.
0 #1 Jan Chlumský 2014-07-29 15:47
S Vaším názorem souhlasím na 100% . Proč ale se musí citovat Havel, který v podstatě jednal v soukromém životě jako ti "čecháčkové" mi není jasné. Já prostě Havla nemusím. Podle mne to, co tam dnes máme, je dílem tohoto neúspěšného, pivního a mravně ujetého "dramatika".

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)