Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 18.04.2024 14:44
    Ministerstvo zahraničí daruje Ukrajině pět aut. Jedno pancéřované ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 10:42
    Soukromý vlastník zcizil veškerý svůj majetek. Justice je bez ...

    Read more...

     
  • 18.04.2024 08:11
    Včera mi jeden pán v Praze, sledující mé zpravodajství ...

    Read more...

     
  • 17.04.2024 19:23
    Zdravím Vás pane Šinágle, něco se děje. Ministr Blažek podal ...

    Read more...

     
  • 16.04.2024 07:59
    Vážený pane Šinágle, ještě jednou Vám chci poděkovat za půjčku.

    Read more...

     
  • 13.04.2024 09:48
    Není podstatné kolik lidí sleduje informace, ale kdo a jak ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

BESIPVeškeré působení na prohřešující se řidiče spočívá v ČR pouze v represi. To není důsledkem jen bolševické éry, nýbrž i vliv sklonu Čechů k pozitivistickému výkladu práva, jejich záliby trestat a opojného pocitu úředně přidělené moci nad ostatními. Něco má kořeny ještě ve starém Rakousku, další se vyvinulo v samostatném čs. státě po roce 1918 soužitím s menšinami, na které musela být podle českých představ velká přísnost, aby vše bylo utvrzeno poměry hned po druhé světové válce.

Komunistická éra tyto sklony udržovala.

Český silniční zákon je místy slátanina, ve svých důsledcích i dost nebezpečná. Už v základu se zásadně liší od západoevropských silničních předpisů. Řídit bez řidičského oprávnění je na Západě trestný čin, v ČR nikoliv. Podle českých předpisů nesmí vlastník (provozovatel) vozidla svěřit samostatné řízení vozidla osobě, o které nezná údaje potřebné k určení její totožnosti, což je povinnost hodná totalitního státu. V civilizovaných státech je předání vozu omezeno zákonem pouze na kontrolu, zda dotyčná osoba vlastní příslušné řidičské oprávnění, a odhad majitele, zda nevykazuje zjevné znaky opilosti nebo požití drog. Český předpis vůbec neřeší situaci, že jednomu člověku půjčím vůz a ten ho třeba další den půjčí jinému.

V českém silničním zákoně chybí jednoznačný katalog pokut, pokuty na místě (blokové) jsou několikanásobně nižší než ve správním řízení. Proč musí řidič eventuálně platit o hodně více, je-li přesvědčen o tom, že pokutu na místě po něm chtějí policajti neoprávněně? Ne, že by výše pokut nebyla stanovena, ale na rozdíl jediné pevné částky za daný přestupek třeba v německém sazebníku, jsou české pokuty stanoveny minimem a maximem, řídí se uvážením policajtů, kteří mohou též pokutu odpustit. Že zákonodárce tak záměrně mínil usnadnit korupci policistů?

Povinné vození čehokoliv jiného v autě než lékárničky a výstražného trojúhelníku nedává smysl, zejména ne náhradních žárovek. Ty u moderních vozů nejsou jen tak lehce vyměnitelné pro nedostatek prostoru. Příklad. Výměna žárovky v předním reflektoru v ne úplně nejnovějším modelu Honda Jazz: vyndat zvedák, odmontovat přední kolo, sundat podběh, zespoda sundat kryt světla, vyměnit žárovku…

Český silniční zákon předepisuje rozsvícení zadních mlhovek vždy při dešti, sněžení a mlze a dostává se tím do ostré kolize hned s předpisem německým, rakouským a dalšími, kdy je dovoleno rozsvítit zadní mlhovky pouze (!) při mlze a to ještě jen tehdy, když je viditelnost nižší než 50 m. Má to opodstatnění - zadní červené mlhovky značně oslňují. Současně je předepsáno jet při rozsvícených zadních mlhovkách nejvýše 50 km/h! Když jedu v noci po dálnici Regensburg - Hof a mírně prší, vidím na kilometry daleko, který řidič přede mnou je z Česka a porušuje německé předpisy. Český silniční zákon nepředepisuje definované minimální odstupy od vpředu jedoucích vozidel. Malý odstup v kombinaci s reakční dobou může být při vyšší rychlosti velmi nebezpečný.

Proto všude u německých dálnic visí varovné tabule s nápisem „Odstup: alespoň polovina číselného údaje tachometru v metrech!“ Např. při 200 km/h by to mělo být 100 m. Policie odstupňovaně pokutuje nedodržení požadovaného odstupu, ale teprve od 80 km/h, v praxi při rychlostech vyšších. Z německých autoškol řidiči vědí to, o čem v ČR nemají zdání ani učitelé autoškoly, policajti a novináři motoristických časopisů, že v kontinentální Evropě jsou patníky s odrazkami na pravé krajnici umístěny vždy 25 m od sebe, na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla 50 m, a kolik činí brzdná dráha průměrného osobního vozu při průměrné reakční době z libovolné rychlosti a to na suchu, mokru a sněhu. Pro zajímavost, tipněte si takovou brzdnou dráhu ze 100 km/h na suchu a na mokru! Hlavně, že čeští řidiči při zkouškách musí vědět, jak nejvíce smí být blikač umístěn od hrany karosérie a jiné pitomosti! Též nebezpečné je míjení na českých dálnicích v souvislých kolonách, nesprávně nazývané předjíždění vpravo, omezené pouze maximální rychlostí na dálnici, tedy 130 km/h. Míjet se v souvislých kolonách na dálnicích se smí v západní Evropě pouze do 80 km/h. V nájezdových pruzích na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla smí být najíždějící vozidlo rychlejší než projíždějící jedině tehdy, je-li přerušovaná čára dvojnásob tlustá. V Česku takové omezení neplatí.

„Skvělý“ je také český předpis automatické maximální rychlosti 80 km/h na dálnici v uzavřené osadě nebo zákaz zastavení a stání na městských okruzích. Návštěvník z ciziny o tom nic netuší, ba ani tušit nemůže, protože na západ od Šumavy se takové věci řídí přikazujícími značkami. Smí se stát, nejde-li o jednosměrnou ulici, jen tehdy, jsou-li k protějšímu chodníku alespoň volné dva jízdní pruhy, tj. 2 x 3 m = 6 m. Další český předpis se stará o minimální vzdálenost 3,5 m mezi stojícím vozidlem a tramvajovou kolejí od 5 do 19 h. Rozhlédneme-li se po českých městech a hledáme-li, kolik ulic tento požadavek splňuje, zjistíme, že většina aut parkuje proti předpisům.

K praxi českých řidičů.

Pravidlo zdrhovadla (zipu) nedodržuje skoro nikdo, řadí se do jednoho pruhu již 500-800 m před překážkou, velké potíže Čechům dělají kruhové objezdy. Když jedu v Německu městem, ve kterém se nevyznám, čtyřproudou vozovkou, tedy dvouproudovou v jednom směru, mohu si být jist, že na nejbližší křižovatce slouží levý pruh pro jízdu rovně a odbočení vlevo, pravý pro jízdu rovně a odbočení vpravo. Teprve při třech a více pruzích lze očekávat, že krajní pruh (y) bude (ou) sloužit pouze k odbočování. V Česku na obdobných městských komunikacích se musí řidič po 300-400 m řadit před každou křižovatkou jinak, protože jeden ze dvou pruhů slouží velmi často pouze k odbočení. Který to na příští křižovatce bude, není předvídatelné. I takto se dá uměle zvyšovat nehodovost.

Tomáš Krystlík

ČAS 15/2013

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Share

Komentáře   

0 #11 karel 2013-05-29 12:49
Celkem trefné dábel je holt v detailu. k tomuto patří jaký hlouposti se říkají kolem "osoby blízké"
-1 #10 Jiri Nestler 2013-05-28 13:45
Cituji Milan Janca:
Kratce a strucne: projel jsem celou Evropu autem a jednoznacne nejvetsi hovada na silnici jsem potkal v Cesku. Nejpohodovejsi cestovani po sinici: Svedsko.


Silnice je obraz spolecnosti. Cesi jsou pomali, nerozhodni, nenavistni a netolerantni lidi. Hlavne ze se neustale staraji o ty druhe. Mne fascinuje jak na mne na silnici furt nekdo mava, blika a upozornuje. Kdejakej chudak chce pomahat a spis by mel pomahat sobe.
0 #9 Milan Janca 2013-05-03 08:44
Kratce a strucne: projel jsem celou Evropu autem a jednoznacne nejvetsi hovada na silnici jsem potkal v Cesku. Nejpohodovejsi cestovani po sinici: Svedsko.
+2 #8 Jiri Nestler 2013-04-26 08:55
]
To Tomas : Cesi nejsou Rakusaci. Ceska mentalita je blizsi ukrajincum nebo Srbum, ale urcite ne Rakusanum. A sviceni - Pri desti ano, pri dennim svetle je to na nic. Cesi sviti furt a havaruji taky furt. To ze jsou nejhorsi soferi v Evrope je jednoznacny. Ze spatna vetsina donutila svitit mensinu odpovida ceskemu alibismu a intoleranci. A nemec jak muze tak svetla zhasne. Sehen und gesehen werden - jsem slysel asi ´1x v nemeckem radiu. Jinak to nikdo nepouziva. Ono nemci jsou uplne jini nez Cesi. A sviceni ukazuje jen na strach ridice, a nemci strach nemaji. Narozdil od pomalych, zoufalych cechu. Ale Tomas okay, co rikas na vyhnani ceskych nemcu?
-6 #7 Tomáš Krystlík 2013-04-25 14:31
Panu Skálovi: Němci mají pořekadlo: Sehen und gesehen werden, vidět a být viděn. Tedy svítit by se mělo i ve dne. Že to zrušili v Rakousku, nic neznamená, jsou to Češi mluvící německy. V Německu se k dennímu svícení aut zatím neodhodlali kvůli povinnosti denního svícení motocyklů, aby byly nápadnější.

Panu Nestlerovi: Cz-řidič musí jinak jet na dálnici v jižním Německu, jinak v Sasku kvůli jiným řidičským stylům místních. Jinak se jezdí na dálnicích v Rakousku, v Severním Porýní-Vesfálsk u a v jiných spolkových zemích na sever od bílobuřtového rovníku kvůli častému omezení rychlosti, v Rakousku na všech dálnicích. A zcela jinak se jezdí na v Berlíně, kde odlišný styl jízdy končí několik málo kilometrů za jeho hranicemi.

Vlastimilovi: Dobrovolná měření zraku jsou na západ od Šumavy běžná. Měří se na stanicích technické kontroly. Povinné je změření zraku jen při přepisu řidičského průkazu a při získávání nového. Budiž mizerným českým řidičům útěchou, že jim ho v Německu nepřepíší na německý. Vědí totiž, co jezdí v Česku za hovada. Češi mezi 6 až 12 měsícem pobytu musí složit znova řidičské testy a udělat zkoušku před inspektorem. Známá při odbočování vlevo se podívala do obou zrcátek (středového a levého), ale dostatečně nepootočila hlavou, aby vykryla mrtvý úhel a byla od zkoušky vyražena.

Andymu: Švýcaři nejsou nejlepšími evropskými řidiči - Italové. Čím více na jih, tím lepší. Vůbec nejlepší jsou na Sicílii. Jenže v Miláně, Římě a na jih od Neapole platí: červená na semaforu znamená, že zprava a zleva pojede více aut, než když jedete na zelenou.
-2 #6 RomanGrey 2013-04-25 14:21
..naprosty souhlas s panem Krystlikem a to zcela v kazdem slove..
..a vsechny tyto cechackovske aspekty neschopnosti si sami vladnout maji pak za nasledek naprosto odporne chovani se ridicu k sobe navzajem..neres pekt..o ucte uz vubec nemluve..takze pak clovek zaziva situace..jak dvouproudovou silnici v jednom smeru za zhruba kilometr se zpet zuzujici se v jeden blokuje jizdou uprostred kasparek v kamionu myslici si o sobe jako spravny cechackovsky buranek ze je King of the road a mnoho jinych podobne trapne ostudnych situaci..kdy se clovek vzdy znovu stydi..v jakem krupinkove ze se to narodil..
..jasne..mohlo byt hur..mohl jsem se narodit v Breslau..tedy byvalem a budoucim Nemecku a jezdit tam s temi soucasnymi obyvateli tohoto uzemi..ale to je mi malou utechou..cechac kovsko neni o moc lepsi..
..i ja se solidne naucil jezdit az v Nemecku..priznavam..
..kdyz clovek padi po krasnych nemeckych Autobahn..mijic i cista mesta..rekne si..co se sakra komu na te Germanizaci nezda..je li to ku prospechu slusne zijicich lidi..
.. RomanGrey ..
0 #5 andy 2013-04-25 11:43
to vlastimil:Blika t-svitit. Typicky cesky bordel a Smog. Svycari neblikaj vubec a jsoz nejlepsi soferi. Cesi sviti a blikaj Jak blazni a jsou nejhorsi soferi. Hned Po jugosich
+4 #4 vlastimil 2013-04-25 09:11
konečně na těchto stránkách smysluplné téma na rozdíl od planých a dehonestujících žvástů o amnestii a pod.
Jen si přidám, teď policie chystá že bude řidičům měřit zrak, zatím dobrovolně ale čertovo kopýtko k další buzeraci je tady. jezdím 40 let s jedním okem a brýlemi, nejvážnější nehodu jsem měl uražené zrdcátko a to nejezdím pomalu . Stačí dodržovat odstupovou vzdálenost a dát zavčas blinkr před odbočením / né až odbočuji anebo prudce brzdím/ a za šera nejet zejména v obci jako blázen a nejsou problémy. Rozbitý kufr znamená, že se sešli na cestě dva idioti, jeden jel nezřejmě, druhý natěsno a neměl prostou uhnout.
-1 #3 Jiri Nestler 2013-04-25 08:31
to IVAN : bohuzel cesi : neustale maji pocit nejake nadrazenosti a touhy poucovat druhy. Takze Cech na Zapade jezdi podobne jako doma : nejlepe v levem pruhu a svetla na plny koule. Sotva se objevi trochu mlzeni rozsvicuje mlhovky. At nemecka a rakouska policie postupuje co nejtvrdeji proti temhle amaterum. A jeste cesky telefonovani - nekonecny story. Sice 15let stara Octavia, napul zrezla, ale cech telefonuje i v Nemecku. Byla krasna doba, kdy minuta stala 20 korun a cesi museli drzet zobak.
+4 #2 Ivan Skála 2013-04-24 20:26
za další českou hloupost považuji denní svícení v jarních a letních měsících , které bylo v normálních okolních státech zrušeno / studie neprokázaly benefit, ale opak... a taky to stojí spoustu peněz/ - takže typický český buran v oktávce si zapne světla a s mobilem u ucha jede jak blázen téměř v kufru auta před ním / postrach rakouských dálnic jede většinou z Prahy.../

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)