… Nejsou to snad dostatečné důvody pro zahájení policejního vyšetřování smlouvy uzavřené mezi ČEZem a CEEI, kterou dojednal a podepsal současný generální ředitel Daniel Beneš? A pokud to snad pro spuštění vyšetřování nestačí, neměl by alespoň Miroslav Kalousek, reprezentující stát jako většinového akcionáře ČEZu, nařídit zpracování auditu této transakce? … Na základě nových indicií rostou pochyby o tom, zda ČEZ postupoval zákonným způsobem, když si v roce 2008 vybral firmu CEEI jako hlavního dodavatele zodpovědného za projekt a výstavbu meziskladu vyhořelého jaderného paliva v jaderné elektrárně Temelín. Zde je přehled důvodů, které vedou k pochybnostem o legálnosti této zakázky:
• Šokující rozdíl v nákladech plánovaného temelínského zařízení, projektovaného a stavěného pod vedením CEEI, a srovnatelného zařízení nacházejícího se v Bavorsku. Stejně tak zaráží rozdíl mezi cenou, kterou původně předpokládal samotný ČEZ, a hodnotou kontraktu, který následně uzavřel s CEEI.
• Vytrvalé odmítání statutárních zástupců společností ČEZ a CEEI zveřejnit, kdo je skutečným majitelem CEEI. Vlastnická struktura CEEI tak zůstává skryta za spletencem firem registrovaných na Kypru.
• Profily statutárních zástupců společnosti CEEI, mezi nimiž jsou Jiří Kolář, právník spojený s ODS a bývalý pobočník premiéra Václava Klause, Martin Peter, PR konzultant a vězeň, a Rostislav Senjuk, předseda obskurní straničky napojené na ODS a autor nezapomenutelného výroku „Nemám ponětí, kdo vlastní CEEI, ale jsem si jistý, že to není Martin Roman“.
• Absence jakýchkoli dokladů o tom, že firma s názvem CEEI, a.s., skutečně fyzicky funguje a nejedná se jen o pěknou webovou stránku, na níž se tvrdí, že CEEI je regionálním partnerem německé společnosti GNS, nejvýznamnějšího evropského výrobce úložných kontejnerů na vyhořelé jaderné palivo. Toto tvrzení obsažené na stránce CEEI přitom samotná GNS jednoznačně odmítá.
• Písemné prohlášení společnosti GNS, že ani ona ani její dceřinná společnost WTS nikdy neposkytly firmě CEEI licenci na výstavbu úložišť jaderného odpadu. Na základě této neexistující licence se přitom CEEI mohla účastnit tendru vypsaného ČEZem a nakonec v něm i zvítězit a zakázku získat.
• Odmítání společnosti ČEZ poskytnout doklady potvrzující existenci této údajně licence poskytnuté dceřinnou společností GNS firmě CEEI.
• Finanční vazby, odhalené švýcarskou kriminální policií, existující mezi dřívějším majitelem CEEI, registrovaným v Lichtenštejnsku, a společností Appian, proslulé zejména v souvislosti se Škodou Plzeň.
Nejsou to snad dostatečné důvody pro zahájení policejního vyšetřování smlouvy uzavřené mezi ČEZem a CEEI, kterou dojednal a podepsal současný generální ředitel Daniel Beneš? A pokud to snad pro spuštění vyšetřování nestačí, neměl by alespoň Miroslav Kalousek, reprezentující stát jako většinového akcionáře ČEZu, nařídit zpracování auditu této transakce?
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/james-de-candole.php?itemid=16484#more
* * *
P.S.
Někteří kasírují za podraz či za drb, jiní zas mašírují tak, jak káže pablb. Někteří vodu kalí mezitímco kradou, aby pak naříkali nad kterousi zradou za prachy. … Bez otky, bez pluhu já pokouším se orat, hraju si na sluhu a účastním se porad; bláboly soudruhů mi sviští kolem uší: jak hlína na kruhu jsou tvární – tak se sluší za prachy. … Jedna je našišato, vidí-li dvě kila, druhá se prodá za to, aby ctnostně žila, té třetí stačí zlato, bourák nebo vila – však nikdo nemá na to, aby si koupil Kryla za prachy. Karel Kryl ZEMĚ LHOSTEJNOST
Komentáře