Umím si představit, že v budoucnu bude dálniční systém vestavěn do všech aut, kdy palubní systém s GPS vypočte přesně ujeté kilometry každého auta, bez potřeby mýtných bran a primitivního hyzdění krajiny. V podstatě by se potom dala každému autu stanovit „správná“ cena.
Elektronický mýtný systém, zavedený korupčníky minulých vládních stran korumpuje zemi nadále. Pořád nejlevnější a nejlepší cestou je jeho zrušení a návrat k dálničním známkám jako je tomu ve Švýcarsku. Jen by se měly zavést mimo ročních i týdenní, měsíční či jinak pobytově či průjezdně omezené známky. Výrazně bych z důvodů profylaxe zvýšil pravomoci PČR, která by citelné pokuty za jejich nepoužívání udělovala na místě, bez možnosti zneužívání správního řízení. Bude potom dostatek peněz na opravy, stavby nových silnic, dálnic, přestaneme hyzdit naši stále krásnou krajinu, plnit kasu KAPSCHe a dalších na ni napojených prostředníků a korupčních politiků. Pořád to bude nejlevnější řešení. Vládní strany by tak mohly uštědřit další citelný políček svým předchůdcům a ne jim dalším nesmyslným výběrovým řízením dávat možnost další kritiky jejíž základ položily samy.
Umím si představit, že v budoucnu bude dálniční systém vestavěn do všech aut, kdy palubní systém s GPS vypočte přesně ujeté kilometry každého auta, bez potřeby mýtných bran a primitivního hyzdění krajiny. V podstatě by se potom dala každému autu stanovit „správná“ cena. To by ovšem vyžadovalo systém, který by zaručil dostatek vybraných peněz a netrestal řidiče, kteří najednou více kilometrů. Na každý pád by pohled řidiče na palubní desku, kde by mu narůstala cena za používání dálnice či silnice, kterou by platil jednorázově, měsíčně či ročně, nutila k rozumnému používání auta a tím i ušetření za poplatky, opravy auta, silnic a dálnic v důsledku menšího provozu. Ale to už bych byl zacházel asi daleko.
Jan Šinágl, 29.7.2015
Komentáře
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.