Jan Šinágl angažovaný občan, nezávislý publicista

   

Strojový překlad

Nejnovější komentáře

  • 24.04.2024 10:01
    Odsouzený kriminálník Maxim Ponomarenko opět podniká v ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 09:00
    Dobrý den vážený pane Šinágle, obracím se na Vás, protože ...

    Read more...

     
  • 24.04.2024 07:47
    Předpokládám, že paní Gavlasové a jejím klientům bylo zveřejněním ...

    Read more...

     
  • 20.04.2024 12:42
    Mgr. Jana Gavlasová, advokát, Západní 449, 253 03 Chýně ...

    Read more...

     
  • 19.04.2024 18:09
    Ve Zlínském kraji dnes chybí 3000 míst pro přestárlé lidi.

    Read more...

     
  • 19.04.2024 16:56
    Spione und Saboteure – Wladimir Putin zeigt, dass er in seinem ...

    Read more...


Portál sinagl.cz byl vybrán do projektu WebArchiv

logo2
Ctění čtenáři, rádi bychom vám oznámili, že váš oblíbený portál byl vyhodnocen jako kvalitní zdroj informací a stránky byly zařazeny Národní knihovnou ČR do archivu webových stránek v rámci projektu WebArchiv.

Citát dne

Karel Havlíček Borovský
26. června r. 1850

KOMUNISMUS znamená v pravém a úplném smyslu bludné učení, že nikdo nemá míti žádné jmění, nýbrž, aby všechno bylo společné, a každý dostával jenom část zaslouženou a potřebnou k jeho výživě. Bez všelikých důkazů a výkladů vidí tedy hned na první pohled každý, že takové učení jest nanejvýš bláznovské, a že se mohlo jen vyrojiti z hlav několika pomatených lidí, kteří by vždy z člověka chtěli učiniti něco buď lepšího neb horšího, ale vždy něco jiného než je člověk.

 


SVOBODA  NENÍ  ZADARMO

„Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.“

Díky za dosavadní finanční podporu mé činnosti.

Po založení SODALES SOLONIS o.s., uvítáme podporu na číslo konta:
Raiffeisen Bank - 68689/5500
IBAN CZ 6555 0000000000000 68689
SWIFT: RZBCCZPP
Jan Šinágl,
předseda SODALES SOLONIS o.s.

Login Form

Zeman a HradDalší trapné vyjádření prezidenta Miloše Zemana. V Izraeli navrhoval používat místo Česká republika Česko?! Připomínám, že Československo bylo státem Čechů, Moravanů, Němců, Slezanů, Židů, Poláků, Maďarů, Rusínů a dalších národnostních skupin, žijících u nás po dlouhá staletí. Jen čeští Němci tvořili 1/3 obyvatelstva. V roce 1918 se tradovalo, že se u nás hovoří 1/3 česky, 1/3 německy a 1/3 česko-německy. Československo byl chybný název, stejně jako Česká republika, která opět uráží zde žijící národnostní skupiny. Je smutné, že se nikdo neptal obyvatelstva, zda si název Československo, či Česká republika, přejí. O obou názvech bylo rozhodnuto jen několika lidmi. Jediný správný název, odpovídající našim dějinám, skladbě obyvatelstva a navíc výsostně demokratickým je BOHEMIA.

Tak jako je každý Švýcar každý hrdý na svůj rodilý původ (německý, francouzský, italský, rétoromanský), který ve Švýcarsku hrdě prezentuje, a mimo Švýcarska vystupuje jen jako Švýcar, mohli jsme i my být doma Čechy, Moravany, Slezany, Němci apod., ale za hranicemi už vystupovat jako Bohemiani. Možná k tomu jednou dospějeme. S názvem země by se měli identifikovat všichni obyvatelé. Neměli by mít žádný pocit diskriminace, který dnes právem mají Moravané, Slezané a další, stejně jako se cítili být diskriminováni vznikem Československa, spolu s nimi, i čeští Němci. Osobně se doma cítím jako Čech, v zahraničí se cítím jako Bohemian a Švýcar. Tak jako je silná rodina ctící tradice a zvyky, je silný i stát respektující práva národů a národností, které by měly být vyjádřeny i v názvu země.

Ostatně největší Čech Karel IV., neměl otce Čecha, ani jeho matka neměla mnoho české krve. Nakonec i Klaus je jméno německého původu a má viditelně i typické znaky německé povahy – pracovitost, píli, vytrvalost. Škoda, že další vlastnosti, povahu a charakter, poněkud méně hezké, zdědil Václav Klaus spíše z Východu…

Mimochodem Andrej Babiš zveřejnil svůj podrobný životopis, včetně hodnověrného vysvětlení své minulosti za totality a informací o jeho rodičích. Četli jste někde podrobný CV Václava Klause, Livie Klausové, Miloše Zemana a dalších známých osob z veřejného života, včetně CV jejich rodičů? Nemohli jste, nejsou. Přitom by to mělo být standardem. Na druhé straně, kdo by se chlubil něčím, čím se chlubit nechce.

Za své rodiče samozřejmě nemůžeme, ale stydět se za svůj životopis je znakem zbabělosti a špatného charakteru. Byl bych pro, aby nejen budoucí občané zákonodárci jasně deklarovali jak přišli ke svému majetku, ale předložili i své podrobné životopisy a prostředí kde vyrůstali. Jenom profesní CV je poněkud málo. Slušný občan zákonodárce by měl tyto věci považovat za naprosto samozřejmé. Nepotřebuje zákon, který by mu to nařizoval, uráží ho to. Udělá to automaticky jako svoji povinnost vůči svým voličům.

 

Jan Šinágl, 10.10.2013

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.25 (16 Votes)
Share

Komentáře   

+6 #11 Karel Adler 2013-10-15 13:41
Jak se slušně řekne, že někdo lže, aha: "O pravdivosti vašich informací by se dalo s úspěchem pochybovat."
Takže - slib uspořádání do kantonálního systému obdobného Švýcarsku byl učiněn s tím, že od začátku se uvádělo, že to bude možné učinit teprve tehdy, až bude k tomu stát dostatečně konsolidovaný. Masaryk tehdy ten čas odhadoval na 40 - 50 let, kterých se první republice z obecně známých důvodů nedostalo.
Co se počešťování týká - je tu vždy drobný rozdíl, jak se provádí politika v situaci, kdy se jedná o rozumnou dohodu a nebo kdy se jedná o správu vojensky dobytého území. Vzhledem k tomu, že se významná část v Československu žijících Němců v letech 1918/19 dopustila ozbrojené vzpoury a značnou část měst bylo nutné vojensky dobývat, holt se tam správa chovala jako na dobytém území.

Cituji Jan Šinagl:
...lži a polopravdy herr Šinágla...
-5 #10 Jan Šinagl 2013-10-15 13:24
Dovolím si panu Adlerovi, mimo poněkud pokleslého způsobu vyjadřování, doporučit k prostudování dokumenty o násilné čechizaci českých Němců a teroru, který byl vůči nim veden krátce po vzniku Československa, včetně porušení dohody ze St. Germain a nedodržení slibů, danných presidentu Wilsonovi TGM a Benešem.
+5 #9 Karel Adler 2013-10-15 12:48
Akorát, že ti německy mluvící Češi, jak jim říkáte, se holt "sčuchli" s (po Stalinovi druhým nejhorším) politickým vrahounem Hitlerem, za to se jim pak následně dostalo kolektivní zodpovědnosti (před válkou se dožadovali kolektivních práv a ona práva a odpovědnost občas chodí ruku v ruce). Vsadili na nesprávného koně a hráli to vabank.

Cituji Ladislav Malý:
Souhlasím s p. Šináglem, že správný název země, kde žijeme má název Bohemia. Češi ovšem se podle tohoto názvu země nemusejí nazývat Bohemani, jsou pořád Češi žijící v Bohemii. Odjakživa zde žili dva národy, sudetští Němci v pohraničí, zatímco "v rovině" žili Češi. Během staletí se oba národy kulturně tak promísily, že po 2.svět.válce byl jediný rozdíl mezi nimi jazyk. Došlo k tomu, že česky mluvící Češi vyhnali z domova německy mluvící Čechy.
-3 #8 Ladislav Malý 2013-10-14 23:33
Souhlasím s p. Šináglem, že správný název země, kde žijeme má název Bohemia. Češi ovšem se podle tohoto názvu země nemusejí nazývat Bohemani, jsou pořád Češi žijící v Bohemii. Odjakživa zde žili dva národy, sudetští Němci v pohraničí, zatímco "v rovině" žili Češi. Během staletí se oba národy kulturně tak promísily, že po 2.svět.válce byl jediný rozdíl mezi nimi jazyk. Došlo k tomu, že česky mluvící Češi vyhnali z domova německy mluvící Čechy.
-2 #7 Jan Herna,Th.Dipl. 2013-10-11 10:31
Cituji Petr Venclovský:
Bohemiani velice úzce souzní s cikáni jejichž předci se tak nazývali. Myslím, že ještě nějaké desetiletí by mohl název Češi vydržet, než bude nahrazen rostoucí populací Bohemianů. Myslím, že by nám lépe seděl název Bohémové, což více odpovídá naší povaze.

Cituji Petr Venclovský:
Bohemiani velice úzce souzní s cikáni jejichž předci se tak nazývali. Myslím, že ještě nějaké desetiletí by mohl název Češi vydržet, než bude nahrazen rostoucí populací Bohemianů. Myslím, že by nám lépe seděl název Bohémové, což více odpovídá naší povaze.

Ono historicky teprve nedávno se užívá název národnosti. Dříve bylo zvykem na otázku kdo je ten druhý používat označení podle země a tak např. Králováci, kteří byli německé národnosti říkali, že jsou Češi, protože žili na §zemé čedského království,
-1 #6 Jan Herna,Th.Dipl. 2013-10-11 10:24
Cikáni se nenazývali Bohemiani, nýbež tak byli nazýváni ve Francii, protože tam přišli z Čech.A to je dost velký rozdíl.
Pak byl tento název převzat jako obecný pro lidi z poněkud volnějším chováním, jako Bohémové.
-3 #5 Porucik Dub 2013-10-11 02:20
Cituji Fanda:
Podle nejnovějšího "koníčka" šéfredaktorova - Babišstán !
Vy me jeste neznate Fando.Vy mne znate mozna s te dobre stranky,ale ja Vam rikam,az mne poznate ste spatne stranky,tak Vas donutim k placi.Nemam rad zakukleny bolseviky a odchod do dobytcaku ty pacholku.
-6 #4 Vitezslav Haramule 2013-10-10 18:55
Cituji Petr Venclovský:
Bohemiani velice úzce souzní s cikáni jejichž předci se tak nazývali. Myslím, že ještě nějaké desetiletí by mohl název Češi vydržet, než bude nahrazen rostoucí populací Bohemianů. Myslím, že by nám lépe seděl název Bohémové, což více odpovídá naší povaze.

Nechci se s Vami prit ale pokavad jsem nekde cetl i slysel tak se prvne pouzival nazev" Bohem" ve Francii.Slo o potulne nebo svobodomyslne umelce hlavne cikany o kterych se vedelo ze prisli z Bohemie coz byl oficialni nazev pro Ceskou zemi.Pojmenovan i "Bohem" se bezne pouziva dodnes.Velice podobny nazev je pro obyvatele Z Bahamskych ostrovu kterym se rika Bahamiens.V mluvenem anglickem jazyce to zni velice podobne jako Bohemiens.
-1 #3 Petr Venclovský 2013-10-10 18:29
Bohemiani velice úzce souzní s cikáni jejichž předci se tak nazývali. Myslím, že ještě nějaké desetiletí by mohl název Češi vydržet, než bude nahrazen rostoucí populací Bohemianů. Myslím, že by nám lépe seděl název Bohémové, což více odpovídá naší povaze.
+3 #2 Karel Adler 2013-10-10 14:43
Zapomněl jste na "Das Protektorat"...

Cituji Franta Kopecky:
Kdyz uz tak Bohemia-Moravia , ale jinak mate pravdu.

Komentovat články mohou pouze registrovaní uživatelé; prosím, zaregistrujte se (v levém sloupci zcela dole)